Перейти до основного вмісту

Порушення митних правил за новим Митним кодексом

Не минуло і року часу дії Митного кодексу України (почав діяти 01 06 2012 року), а громадяни та субєкти господарювання (фірми) вже відчули на собі "тягар" нових штрафів.
Митні органи звітують про перевиконання в частині стягнення штрафів  і тим самим заповнють бюджет  України (так як сового часу це робили ДАІшники), у деяких випадках в цьому допомагають і судим, які на підстві складених протоколів митних органів виносять совї рішення.

Проте давайте більш детально розглянемо процедуру штрафування.

Глава 68 митного кодексу України  - Види порушень митних правил та відповідальність за такі правопорушення - регулює види порушента та відповідальність за них.

Отже, митний кодекс встановив такі види порушень митних правил:

- Стаття 468. Порушення режиму зони митного контролю,
- Стаття 469. Неправомірні операції з товарами, митне оформлення яких не закінчено, або з товарами, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем.,
- Стаття 470. Недоставлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів до митного органу призначення, видача їх без дозволу митного органу або втрата,
- Стаття 471. Порушення порядку проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю,
- Стаття 472. Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення,
- Стаття 473. Пересилання через митний кордон України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях товарів, заборонених до такого пересилання,
- Стаття 474. Перешкоджання посадовій особі митного органу в доступі до товарів, транспортних засобів, документів,
- Стаття 475. Неподання митному органу звітності щодо товарів, які перебувають під митним контролем,
- Стаття 476. Переміщення товарів через митний кордон України з порушенням прав інтелектуальної власності,
- Стаття 477. Порушення встановленого законодавством порядку ввезення товарів на територію вільної митної зони, вивезення товарів за межі цієї території та/або встановленого законодавством порядку проведення операцій з товарами, поміщеними в режим вільної митної зони,
- Стаття 478. Порушення порядку зберігання товарів на митних складах та здійснення операцій із цими товарами,
- Стаття 479. Порушення порядку або строків розпорядження товарами, розміщеними у магазині безмитної торгівлі,
- Стаття 480. Порушення порядку здійснення операцій з переробки товарів,
- Стаття 481. Перевищення строку тимчасового ввезення або тимчасового вивезення товарів,
- Стаття 482. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України поза митним контролем,
- Стаття 483. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю,
- Стаття 484. Зберігання, перевезення чи придбання товарів, транспортних засобів комерційного призначення, ввезених на митну територію України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю,
- Стаття 485. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів.

Наведено виключний перелік видів порушень митних правил.

Відповдіно до ст. 461 МКУ - за порушення митних правил можливо: попередження, штраф, конфіскація товарів та транспортних засобів. При цьому можна накладати або попередження, або штраф, а у деяких випадках до попердження або штрафу додається ще і конфіскація.

При розгляді справ про порушення митних правил необхідно зясувати:
- чи було вчинено адміністративне правопорушення, 
- чи винна дана особа в його вчиненні, 
- чи підлягає вона адміністративній відповідальності, 
- чи є обставини, що пом'якшують та/або обтяжують відповідальність,
-  чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності,
-  а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Справи про порушення митних правил, передбачені статтями 468 - 470, 474, 475, 477 - 481, 485 Митного Кодексу, розглядаються митними органами. 
Справи про порушення митних правил, передбачені статтями 471 - 473, 476, 482 - 484 Митного Кодексу, а також усі справи про порушення митних правил, вчинені особами, які не досягли 18-річного віку, розглядаються місцевими судами (суддями).

Якщо митний орган або суд виніс поставнову про притягнення до відповідальності за порушення митних правил, то це ще не кінець і варто по сперечатись і доказати свою правоту.

Митний кодекс предебачає такі підстави для скасування постанови:
1) відсутність у діях особи, яка притягується до відповідальності, ознак порушення митних правил;
2) необ'єктивність або неповнота провадження у справі або необ'єктивність її розгляду;
3) невідповідність викладених у постанові висновків фактичним обставинам справи;
4) винесення постанови неправомочною особою, безпідставне недопущення до участі в розгляді справи особи, притягнутої до відповідальності, або її представника, а також інше обмеження прав учасників провадження у справі про порушення митних правил та її розгляду;
5) неправильна або неповна кваліфікація вчиненого правопорушення;
6) накладення стягнення, не передбаченого Митним Кодексом.
7) можуть бути визнані й інші визначені законами України обставини.

Неоднозначність судової практики у таких спорах спричнило, що вже 01 09 2012 року Апеляційнимй суд м. Києва прийняв лист про узагальнення судової практики у таких спорах.

І памятайте відповідно дост. 59 Конституції України, ст. 498 МК України надає вам право на отримання правової (юридичної) допомоги. 

підготував 

22 05 2013 року
 
 

















Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Що робити, якщо біля житлового будинку будують багатоповерховий будинок ???

Якими нормами регулюються розташування багатоповерхівок біля приватного сектору, звичайного житлового будинку?    Згідно зі ст. 5 Закону України «Про основи містобудування» при здійсненні містобудівної діяльності повинні враховуватися законні інтереси та вимоги власників або користувачів земельних ділянок та будівель, що оточують ділянку забудови.    Відповідно, п. 3.13 державних будівельних норм ДБН 360-92** «Планування і забудова міських і сільських поселень», відстань між житловими будинками, житловими і громадськими, а також між виробничими будинками треба приймати на основі розрахунків інсоляції та освітленості відповідно до встановлених норм та протипожежних вимог.    Між довгими сторонами житлових будинків заввишки  2-3 поверхи  треба приймати відстані (побутові розриви)  не менше 15 м , заввишки  4 поверхи і більше - 20 м , між  довгими сторонами і торцями з вікнами із житлових кімнат цих будинків - не менше 15 м.     У випадку розміщення 9-16-поверхових будинків сум

Антикорупційна політика

Антикорупційне законодавство вже досить давно має суттєвий вплив на бізнес у світі. Особливо ж після прийняття Закону США «Про корупцію за кордоном» (FCPA) та Закону Великобританії «Про хабарництво» (Bribery Act), що визначили нову тенденцію до боротьби з хабарництвом на національному рівні, що часом виходить за межі кордонів відповідних держав та суттєво розвинули практику застосування процедур compliance . Серед міжнародного законодавства можна виділити: Конвенцію ООН проти корупції (2003 р.); Кримінальну Конвенцію Ради Європи про боротьбу з корупцією (1999 р.), Цивільну Конвенцію Ради Європи про боротьбу з корупцією (1999 р.), Двадцять принципів боротьби з корупцією (1997 р.), Модельний кодекс поведінки для державних службовців (2000 р.), Єдині правила протидії корупції при фінансуванні політичних партій та виборчих кампаній (2003 р.). Особливу увагу боротьбі з корупцією приділяє і Європейський Союз (Комюніке Європейської комісії від 28 травня 2003 р. щодо комплексної політики Єв