Перейти до основного вмісту

Огляд законодавчих змін на листопад 2011 року




 Шановні читачі цього блогу, з метою ще більш задоволення ваших інтересів я започатковую нову практику. Кожного місяця за 2-3 дні до початку нового місяця я буду інформувати Вас  про зміни у законодавстві на наступний місяць та буду здійснювати юридичний коментар цих змін із їх правовими наслідками.

На цей раз до вашої уваги пропоную місяць листопад 2011 року.

 У листопаді 2011 року відбудуться такі основні зміни у законодавчому полі:
01.11.2011 року встапає в дію закон «Про судовий збір».
Цей Закон визначає правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору. Судовий збір - збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, а також за видачу судами документів і включається до складу судових витрат. Платники судового збору - громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду.
Судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Судовий збір поділяється в залежності від юрисдикції суду до якого звертається особа. В загальному помітна тенденція до збільшення розміру судового збору у порівняні з тим що був до 01.11.2011р., окрім ставок за спори щодо моральних збитків.
Новацією є оплата за подання позовів, ціна яких визначається в іноземній валюті, судовий збір сплачується у гривнях з урахуванням офіційного курсу гривні до іноземної валюти, встановленого Національним банком України на день сплати. Також цим законом скасовується оплата витрат на інформаційно технічне забезпечення судового процесу, яка становила у господарському процесі – 236,00грн..

01.11.2011 року вступає в дію закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання фальсифікації лікарських засобів».
Цим законом було внесено зміни до Кримінального та Кримінально процесуального кодексу, Кодексу України про адміністративні правопорушення, закону «Про лікарські засоби».
Водиться поняття «фальсифікований лікарський засіб» - лікарський засіб, який умисно промаркований неідентично (невідповідно) відомостям (одній або декільком з них) про лікарський засіб з відповідною назвою, що внесені до Державного реєстру лікарських засобів України, а так само лікарський засіб, умисно підроблений у інший спосіб, і не відповідає відомостям (одній або декільком з них), у тому числі складу, про лікарський засіб з відповідною назвою, що внесені до Державного реєстру лікарських засобів України.
Контроль за якістю лікарських засобів та умовами їх виробництва здійснюється органом виконавчої влади з лікарських засобів та підпорядкованими йому територіальними органами виконавчої влади з лікарських засобів відповідно до закону – державна служба Кураїни з лікарських засобів.
Щодо відповідальності за фальсифікований лікарський засіб, то вона стала більш суворою, зокрема: контрабанда фальсифікованих ЛЗ карається позбавленням волі на строк від трьох до восьми років з конфіскацією фальсифікованих ЛЗ; Ті самі дії, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб караються позбавленням волі на строк від п'яти до десяти років з конфіскацією.
Умисне виготовлення фальсифікованих лікарських засобів, а так само придбання, перевезення, пересилання чи зберігання з метою збуту або збут завідомо фальсифікованих лікарських засобів, якщо такі дії створили загрозу для життя чи здоров'я особи, або вчинені у великих розмірах, - караються штрафом від тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на той самий строк, з конфіскацією фальсифікованих лікарських засобів, сировини та обладнання для їх виготовлення; ті самі дії, якщо вони вчинені повторно, або за попередньою змовою групою осіб караються позбавленням волі на строк від трьох до п'яти років з конфіскацією.
Посилання відповідальності само по собі не принесе результату зменшення фальсифікованих ЛЗ, для цього потрібно щоб особи які здійснюють фальсифікацію ЛЗ розуміли, що уникнути відповідальності за фальсифікацію ЛЗ буде неможливо і що кожний випадок фальсифікації буде встановлено і винних покарано.

26.11.2011 року вступає в дію закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення дозвільної системи у сфері господарської діяльності».
Зміни були внесені до Кодексу України про адміністративні правопорушення та закону «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності».
Суть цих змін полягає у доповненні ст..9-1 яка вводить контроль за додержанням вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру. Контролювати будуть дозвільні органи та їх адміністраторів.
Перевірки будуть планові та позапланові. Планові перевірки проводяться згідно з річним планом, який затверджується уповноваженим органом. Уповноважений орган проводить позапланові перевірки на підставі: за заявою особи, що зверталась до дозвільного органу, за зверненням органів влади, народних депутатів, президента України, КМУ.
За результатом перевірки складається акт та виноситься припис про усунення порушення.
Позитивним моментом є те, що суб’єкти які звертаються до дозвільних органів отримали реальний правовий механізм впливу на адміністраторів дозвільних офісів, які порушують права суб’єктів.



28.10.2011р.



Автор,


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Що робити, якщо біля житлового будинку будують багатоповерховий будинок ???

Якими нормами регулюються розташування багатоповерхівок біля приватного сектору, звичайного житлового будинку?    Згідно зі ст. 5 Закону України «Про основи містобудування» при здійсненні містобудівної діяльності повинні враховуватися законні інтереси та вимоги власників або користувачів земельних ділянок та будівель, що оточують ділянку забудови.    Відповідно, п. 3.13 державних будівельних норм ДБН 360-92** «Планування і забудова міських і сільських поселень», відстань між житловими будинками, житловими і громадськими, а також між виробничими будинками треба приймати на основі розрахунків інсоляції та освітленості відповідно до встановлених норм та протипожежних вимог.    Між довгими сторонами житлових будинків заввишки  2-3 поверхи  треба приймати відстані (побутові розриви)  не менше 15 м , заввишки  4 поверхи і більше - 20 м , між  довгими сторонами і торцями з вікнами із житлових кімнат цих будинків - не менше 15 м.     У випадку розміщення 9-16-поверхових будинків сум

Порушення митних правил за новим Митним кодексом

Не минуло і року часу дії Митного кодексу України (почав діяти 01 06 2012 року), а громадяни та субєкти господарювання (фірми) вже відчули на собі "тягар" нових штрафів. Митні органи звітують про перевиконання в частині стягнення штрафів  і тим самим заповнють бюджет  України (так як сового часу це робили ДАІшники), у деяких випадках в цьому допомагають і судим, які на підстві складених протоколів митних органів виносять совї рішення. Проте давайте більш детально розглянемо процедуру штрафування. Глава 68 митного кодексу України  - Види порушень митних правил та відповідальність за такі правопорушення - регулює види порушента та відповідальність за них. Отже, митний кодекс встановив такі види порушень митних правил: - Стаття 468. Порушення режиму зони митного контролю, - Стаття 469. Неправомірні операції з товарами, митне оформлення яких не закінчено, або з товарами, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем., - Стаття 470. Недоставлення товар

Антикорупційна політика

Антикорупційне законодавство вже досить давно має суттєвий вплив на бізнес у світі. Особливо ж після прийняття Закону США «Про корупцію за кордоном» (FCPA) та Закону Великобританії «Про хабарництво» (Bribery Act), що визначили нову тенденцію до боротьби з хабарництвом на національному рівні, що часом виходить за межі кордонів відповідних держав та суттєво розвинули практику застосування процедур compliance . Серед міжнародного законодавства можна виділити: Конвенцію ООН проти корупції (2003 р.); Кримінальну Конвенцію Ради Європи про боротьбу з корупцією (1999 р.), Цивільну Конвенцію Ради Європи про боротьбу з корупцією (1999 р.), Двадцять принципів боротьби з корупцією (1997 р.), Модельний кодекс поведінки для державних службовців (2000 р.), Єдині правила протидії корупції при фінансуванні політичних партій та виборчих кампаній (2003 р.). Особливу увагу боротьбі з корупцією приділяє і Європейський Союз (Комюніке Європейської комісії від 28 травня 2003 р. щодо комплексної політики Єв