Перейти до основного вмісту

Зміни до законодавчих актів щодо роботи ВСУ суттєво розширюють його повноваження


Підписаний Президентом Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо розгляду справ Верховним Судом України» №3932-VI від 20 жовтня 2011 року суттєво розширює процесуальні повноваження Верховного Суду як найвищого судового органу держави. На цьому наголосив Радник Президента України - Керівник Головного управління з питань судоустрою Адміністрації Президента Андрій Портнов.

«Змінами, внесеними до процесуальних кодексів, передбачені право Верховного Суду постановляти нові рішення, а також обов’язок інших судів враховувати висновки ВСУ під час вирішення аналогічних справ, - підкреслив А.Портнов. - Вирішено також інші проблемні питання, зокрема, щодо процедури допуску справ до перегляду Верховним Судом, визначення механізму розгляду кримінальних справ, не розглянутих військовими судами».
Крім того, зауважив Радник Президента, закон вносить суттєві зміни в організацію роботи Верховного Суду. Йдеться зокрема про збільшення складу ВСУ до 48 суддів, повернення розподілу на судові палати – останнє дозволить більш ефективно організовувати розгляд справ. У зв’язку з цими змінами вводяться посади секретарів судових палат, які водночас є заступниками Голови Верховного Суду. Введено також посаду Першого заступника Голови ВСУ та заступників секретарів судових палат.
«Положення Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо розгляду справ Верховним Судом України» враховують пропозиції та зауваження органів судової влади, що неодноразово ставали предметом широкої дискусії. Зміни, що запроваджуються, мають стати значним кроком на шляху подальшого вдосконалення роботи судової системи України. Вони покликані вирішити найбільш гострі проблемні питання організації роботи найвищого судового органу України», - підкреслив А.Портнов.
Радник Президента України також звернув увагу на те, що підписаний закон враховує зауваження Європейської комісії «За демократію через право» (Венеціанська комісія) щодо посилення ролі Верховного Суду України в системі судів загальної юрисдикції. Це зокрема стосується збільшення кількості суддів, розгляду справ судовими палатами, надання Верховному Суду права приймати нове судове рішення.


На думку юриста, І.Цебак, такі законодавчі зміни будуть на користь судовій системі та для кращого захисту прав і свобод людини і громадянина, а також свідчать про можливість покращення судового розгляду справ.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Що робити, якщо біля житлового будинку будують багатоповерховий будинок ???

Якими нормами регулюються розташування багатоповерхівок біля приватного сектору, звичайного житлового будинку?    Згідно зі ст. 5 Закону України «Про основи містобудування» при здійсненні містобудівної діяльності повинні враховуватися законні інтереси та вимоги власників або користувачів земельних ділянок та будівель, що оточують ділянку забудови.    Відповідно, п. 3.13 державних будівельних норм ДБН 360-92** «Планування і забудова міських і сільських поселень», відстань між житловими будинками, житловими і громадськими, а також між виробничими будинками треба приймати на основі розрахунків інсоляції та освітленості відповідно до встановлених норм та протипожежних вимог.    Між довгими сторонами житлових будинків заввишки  2-3 поверхи  треба приймати відстані (побутові розриви)  не менше 15 м , заввишки  4 поверхи і більше - 20 м , між  довгими сторонами і торцями з вікнами із житлових кімнат цих будинків - не менше 15 м.     У випадку розміщення 9-16-поверхових будинків сум

Порушення митних правил за новим Митним кодексом

Не минуло і року часу дії Митного кодексу України (почав діяти 01 06 2012 року), а громадяни та субєкти господарювання (фірми) вже відчули на собі "тягар" нових штрафів. Митні органи звітують про перевиконання в частині стягнення штрафів  і тим самим заповнють бюджет  України (так як сового часу це робили ДАІшники), у деяких випадках в цьому допомагають і судим, які на підстві складених протоколів митних органів виносять совї рішення. Проте давайте більш детально розглянемо процедуру штрафування. Глава 68 митного кодексу України  - Види порушень митних правил та відповідальність за такі правопорушення - регулює види порушента та відповідальність за них. Отже, митний кодекс встановив такі види порушень митних правил: - Стаття 468. Порушення режиму зони митного контролю, - Стаття 469. Неправомірні операції з товарами, митне оформлення яких не закінчено, або з товарами, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем., - Стаття 470. Недоставлення товар

Антикорупційна політика

Антикорупційне законодавство вже досить давно має суттєвий вплив на бізнес у світі. Особливо ж після прийняття Закону США «Про корупцію за кордоном» (FCPA) та Закону Великобританії «Про хабарництво» (Bribery Act), що визначили нову тенденцію до боротьби з хабарництвом на національному рівні, що часом виходить за межі кордонів відповідних держав та суттєво розвинули практику застосування процедур compliance . Серед міжнародного законодавства можна виділити: Конвенцію ООН проти корупції (2003 р.); Кримінальну Конвенцію Ради Європи про боротьбу з корупцією (1999 р.), Цивільну Конвенцію Ради Європи про боротьбу з корупцією (1999 р.), Двадцять принципів боротьби з корупцією (1997 р.), Модельний кодекс поведінки для державних службовців (2000 р.), Єдині правила протидії корупції при фінансуванні політичних партій та виборчих кампаній (2003 р.). Особливу увагу боротьбі з корупцією приділяє і Європейський Союз (Комюніке Європейської комісії від 28 травня 2003 р. щодо комплексної політики Єв