Перейти до основного вмісту

Автомобіль на іноземних номерах

Сьогодні дедалі частіше на вулицях України можна побачити автомобілі на іноземних номерах (польські, чеські, литовські, латвійські, німецькі, голандські і так далі).
Невже дійсно так багато іноземців прибувають до України на своїх авто?
Насправді 90% таких автомобілів належать українцям, які на законних підставах  володіють та використовують даний автомобіль в Україні.
Чому так склалось, що так багато українців використовують авто на іноземних номерах?
У нас в Україні авто дорогі, чому ? на перший погляд всі знають чому, але якщо точно і детально, то ніхто не знає, і я також не до кінця розумію, чому авто яке коштує в ЄС 10 тис. євро у нас коштує 14 -15 тис. євро. Але факт є фактом. Із уживаними авто, ще гірше, у ЄС вони у двічі а то і тричі дешевші а ніж їх аналоги в Україні.
Пригнати авто із ЄС і розмитнити авто також справа не дешева, крім цього до авто є ряд вимог.

Тому українці знайшли "можливість" купувати авто у ЄС, не розмитнювати його і при цьому на законних підставах їздити на ньому по Україні.

Все почалось у далекому 2004 році. В той рік Україна ратифікувала (підписала) Стамбульську конвенцію (Конвенцію про тимчасове ввезення товарів). У 2012 році Україна прийняла новий Митний кодекс України, в якому є цілий розділ про тимчасове ввезення товарів.

Тому керуючись Конвенцією та митним кодексом, громадяни України мають право тимчасово ввозити товари і не сплачувати мито.

В першу чергу скажу, що до таких товарів також належать автомобілі.
По друге тимчасово - до 1 року з дня ввезення та територію України.
По третє тимчасове ввезення є комерційним або особистим.
Для того щоб авто було комерційним потрібно щоб вони було зареєстровано для комерційних цілей.

ДАІ не перевіряє ні час ввезення авто, ні документи які підтверджують характер його використання - вони не мають права, все що ДАІ може перевірити написано у Правилах дорожнього руху (а що там пише ми знаємо і без ДАІ)

Митниця в свою чергу при правильно оформлених документах не має підстав не впускати або не випускати авто, або притягати до відповідальності (накладати штрафи) на водіїв авто на іноземних номерах.

Таким чином, їзда на авто із іноземними номерами є цілком законною.

Автор
юрист Іван Цебак

PS Автор статті також їздить на авто із іноземними номерами, і все ок.





Коментарі

  1. Бачу Ви мудра людина.Тож підкажіть-поясніть мені дураку і ще 10 000 таким як я:1) є можливість законно їздити нен що 5 днів а 10 або ж рідше(на
    польських номерах)
    2)чи реально на фірму (зараз)
    3)якийсь новий закон готують щодо польських машин(заплатиш суму еквівалентну розмитненю,їзди дальше і перетинай що 5 днів.а ні то стоп)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Андрію, як написано мною у статті ввозити товари в т.ч. автомобілі з метою комерційного використання можна до 1 року часу не перетинаючи кордон - законна підстава це Стамбульська конвенція (конвенція про тимчасове ввезення товару) та митний кодекс України. Цього тижня (07.12.2012р) мій колега ввіз авто на цій підставі через перехід у Шегинях (львів обл) митники не надавали йому для заповнення ВМД (декларації) а поставили на облік - тимчасове ввезення (тобто до 1 року для перетину)

      На фірму - це і є підготовка пакету документів для підтвердження комерційного використання авто

      скажу так мене двічі зупиняли даі - перевірили техпаспорт що вписана влансиком фірма а я співвласник і все жодних питань - щасливої дороги

      щодо нового закону - про це я не чув, думаю що це балачик і не більше поки не побачу законопроекту на сайті ВРУ,

      чисто теоритично кожна держава що підписала конвенцію має прово внести до неї винятки, АЛЕ

      як відомо Україна є член СОТ (світова організація торгівлі) - і відповідно ми повинні дотримуватись певних правил - одне із них конвенція про тимчасовче ввезення товару, тому НЕ ВІРЮ що такий закон буде, це всього на всьго балачки митників та бариг із автобазарів бо навіщо купрляти укр б\у машину якщо така сама з європи в рази дешевше і до того ж врази краща

      з рештою як я писав в мене такий же автомобіль ввіз у жовті і катаюсь,

      всім бажаю цього

      в найгіршому разі здам на металолом (запчасті) то поверну ці кошти що за неї віддав

      а на митниці зніму із контролю і все , в нас дтп часто бувають :)

      думаю всім зрозуміло

      хто хоче більше гарантій то нехай купує укр авто на укр реєстрації

      Видалити
  2. А можна будь-ласка більш конкретніше описати процедуру. Ціватить на якій підставі вписали вас в техпаспорт польського авто (ви уклали угоду про працю з польською фірмою? я так розумію лише для митниці, бо легальна умова змусить фірму платити податки), які документи треба представити на митниці і чи мусять вони бути перекладеними. Через який коридор треба вїзджати.
    Дякую.

    ВідповістиВидалити
  3. Доброго вечора. Підкажіть, а чи має право керувати автомобілем хтось інший(громадянин України)і що робити з авто по закінченні терміну 1 року? Дякую

    ВідповістиВидалити
  4. Доброго дня. Підскажіть будь ласка, якщо я юридична фірма і привезла на територію України автомобіль з території Польщі (від такої ж фірми) для перевезення пасажирів чи зобов'язана я розмитнити транспорт, скільки часу я можу на ньому перебувати на території України і як мені його тут реєструвати. На перід дуже дякую за консультацію.Уляна

    ВідповістиВидалити
  5. консультації платні

    ВідповістиВидалити
  6. http://forum.lvivport.com/showthread.php?p=977471

    ось як треба даі відповідати

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

Порушення митних правил за новим Митним кодексом

Не минуло і року часу дії Митного кодексу України (почав діяти 01 06 2012 року), а громадяни та субєкти господарювання (фірми) вже відчули на собі "тягар" нових штрафів.
Митні органи звітують про перевиконання в частині стягнення штрафів  і тим самим заповнють бюджет  України (так як сового часу це робили ДАІшники), у деяких випадках в цьому допомагають і судим, які на підстві складених протоколів митних органів виносять совї рішення.

Проте давайте більш детально розглянемо процедуру штрафування.

Глава 68 митного кодексу України  - Види порушень митних правил та відповідальність за такі правопорушення - регулює види порушента та відповідальність за них.

Отже, митний кодекс встановив такі види порушень митних правил:

- Стаття 468. Порушення режиму зони митного контролю,
- Стаття 469. Неправомірні операції з товарами, митне оформлення яких не закінчено, або з товарами, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем.,
- Стаття 470. Недоставлення товарів, транспо…

Ліцензія на будівельні роботи

Достатньо поширеною діяльністю є будівельні роботи, проте для їх здійснення фірми повинні отримати будівельну ліцензію.
Порядок отримання будівельної ліцензії врегульвоний Постановою КМУ №1396 від 05.12.2007р. Про ліцензування господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури та Наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 27.01.2009р. №47.
Юридична особа та фізична особа (підприємець) - суб'єкти господарської діяльності (далі - суб'єкти будівельної діяльності), що мають намір провадити будівельну діяльність, повинні отримати ліцензію.     Строк дії ліцензії становить п'ять років, а для суб'єктів будівельної діяльності, які отримують її вперше, - три роки.
Суб'єкти господарської  діяльності  мають  право  здійснювати проектування об'єктів архітектури по об'єктах класу наслідків  СС3 - якщо виконували попередньо не менше 3 проектів по об'єктах класу наслідків СС2, або 5 проектів по об'єктах класу …