Перейти до основного вмісту

Банківська ячейка VS Договір зберігання

Останнім часом оприлюднюються скандали із фактами "зникнення" цінних речей із банківський ячейок,  в тому числі пропадають і кошти.
З однієї сторони громадяни не хочуть тримати кошти на депозиті, оскільки депозит може "зависнути" у банку у разі фінансових труднощів банку, які останнім часом бувають часто.
З другої сторони, тримати кошти або цінні речі у житлі є небезпечно, через крадіжки, розбій тощо.
Як вихід громадяни орендують банківські ячейки - проте і цей вихід виявився не досконалий, а навпаки проблемний.

Необхідно звернути увагу, що банк може просто надавати ячейку в оренду, не знаючи при цьому що в ній є, але тоді банк не відповідає за самі речі, а лише за цілісність ячейки. 
Такі правовідносини врегульовані ст. 971 ЦКУ та главою 58 ЦКУ (оренда).

Є і другий варіант, отримати ячейку та передати цінні речі банку під зберігання банку, в такому випадку банку відомо про отриманні речі, але він відповідає про їх зберігання.  Такі правовідносини врегульовані ст. 970 ЦКУ.

Існує також звичайний договір зберігання, який також можна укласти із банком.
За договором зберігання одна сторона (зберігач) зобов'язується зберігати річ, яка передана їй другою стороною (поклажодавцем), і повернути її поклажодавцеві у схоронності.
Договором зберігання, в якому зберігачем є особа, що здійснює зберігання на засадах підприємницької діяльності (професійний зберігач), може бути встановлений обов'язок зберігача зберігати річ, яка буде передана зберігачеві в майбутньому.
Договір зберігання є публічним, якщо зберігання речей здійснюється суб'єктом підприємницької діяльності на складах (у камерах, приміщеннях) загального користування. (ст. 936 ЦКУ)

Враховуючи особливості речі що передається на зберігання, її цінність, особу власника та інші деталі, можна максимально вибрати саме той договір, що потрібний в тій чи іншій ситуації. При цьому зважують ризик зникнення речі та ризик оприлюднення власності певної речі у певної особи.
На жаль говорити про банківську таємницю важко, бо на практиці, її майже не зберігають.

Також варто, користуватись юридичною допомогою для вивчення договорів наданих банком, вивчення можливих ризиків та способи їх усунення, щоб дійсно отримати цю послуг, що вам потрібна.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Що робити, якщо біля житлового будинку будують багатоповерховий будинок ???

Якими нормами регулюються розташування багатоповерхівок біля приватного сектору, звичайного житлового будинку?    Згідно зі ст. 5 Закону України «Про основи містобудування» при здійсненні містобудівної діяльності повинні враховуватися законні інтереси та вимоги власників або користувачів земельних ділянок та будівель, що оточують ділянку забудови.    Відповідно, п. 3.13 державних будівельних норм ДБН 360-92** «Планування і забудова міських і сільських поселень», відстань між житловими будинками, житловими і громадськими, а також між виробничими будинками треба приймати на основі розрахунків інсоляції та освітленості відповідно до встановлених норм та протипожежних вимог.    Між довгими сторонами житлових будинків заввишки  2-3 поверхи  треба приймати відстані (побутові розриви)  не менше 15 м , заввишки  4 поверхи і більше - 20 м , між  довгими сторонами і торцями з вікнами із житлових кімнат цих будинків - не менше 15 м.     У випадку розміщення 9-16-поверхових будинків сум

Порушення митних правил за новим Митним кодексом

Не минуло і року часу дії Митного кодексу України (почав діяти 01 06 2012 року), а громадяни та субєкти господарювання (фірми) вже відчули на собі "тягар" нових штрафів. Митні органи звітують про перевиконання в частині стягнення штрафів  і тим самим заповнють бюджет  України (так як сового часу це робили ДАІшники), у деяких випадках в цьому допомагають і судим, які на підстві складених протоколів митних органів виносять совї рішення. Проте давайте більш детально розглянемо процедуру штрафування. Глава 68 митного кодексу України  - Види порушень митних правил та відповідальність за такі правопорушення - регулює види порушента та відповідальність за них. Отже, митний кодекс встановив такі види порушень митних правил: - Стаття 468. Порушення режиму зони митного контролю, - Стаття 469. Неправомірні операції з товарами, митне оформлення яких не закінчено, або з товарами, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем., - Стаття 470. Недоставлення товар

Антикорупційна політика

Антикорупційне законодавство вже досить давно має суттєвий вплив на бізнес у світі. Особливо ж після прийняття Закону США «Про корупцію за кордоном» (FCPA) та Закону Великобританії «Про хабарництво» (Bribery Act), що визначили нову тенденцію до боротьби з хабарництвом на національному рівні, що часом виходить за межі кордонів відповідних держав та суттєво розвинули практику застосування процедур compliance . Серед міжнародного законодавства можна виділити: Конвенцію ООН проти корупції (2003 р.); Кримінальну Конвенцію Ради Європи про боротьбу з корупцією (1999 р.), Цивільну Конвенцію Ради Європи про боротьбу з корупцією (1999 р.), Двадцять принципів боротьби з корупцією (1997 р.), Модельний кодекс поведінки для державних службовців (2000 р.), Єдині правила протидії корупції при фінансуванні політичних партій та виборчих кампаній (2003 р.). Особливу увагу боротьбі з корупцією приділяє і Європейський Союз (Комюніке Європейської комісії від 28 травня 2003 р. щодо комплексної політики Єв