Перейти до основного вмісту

Як захистити результат виборів ???

Україна на порозі нових місцевих виборів. Виборами українців вже не здивувати. Втім, до жовтневого волевиявлення 2015 року прикута особлива увага. Рівень свідомості населення зріс, з’явилась надія на початок якихось змін в країні. Всі чудово розуміють, що без якісно нової вертикалі виконавчої влади «потяг з місця не зрушить». А принципові, некорумповані, компетентні представники місцевої влади здатні пришвидшити крок у краще майбутнє для країни.
До дня «Х» ще залишилось трохи часу, передвиборча агітація триває, кампанія в своїй найактивнішій стадії, та чи всі розуміють за якими правилами йде гра?
Прийнятий під вибори в липні цього року Закон України «Про місцеві вибори» (надалі – «Закон») вніс суттєві корективи в виборчий процес. Є багато нарікань експертів, громадськості, депутатів та кандидатів на цей Закон. Чи всі вони справедливі скоро побачимо, але зараз хотілося б звернути увагу на інший аспект.
Неодноразово доведено, що коли виборці висловили свою волю, дільниці зачинились, розслаблятись дуже рано. Найважливіша задача, яка тепер стоїть, - захистити результати волевиявлення та побачити офіційне оприлюднення їх ЦВК. Найчастіше зробити це досить складно.
Втім, можливо і необхідно, якщо бути до цього готовим та вжити всіх заходів.
1.           Превентивні заходи
1.1.       Спрямовані на виборців
  • Мобілізація електорату;
Дуже важливо не просто отримати довіру виборців, а забезпечити їх явку на вибори. Так, немає жодного значення скільки осіб підтримує Вас та Вашу партію, сидячи у себе на дивані, це ніяк не вплине на результат виборів. Переконання електорату у важливості голосу кожного стане запорукою перемоги.
Треба розуміти, що відповідно до положень Закону право на участь у розподілі депутатських мандатів у відповідному багатомандатному виборчому окрузі набувають кандидати в депутати, включені до виборчих списків від місцевих організацій партій, що отримали п’ять і більше відсотків голосів виборців, у відношенні до сумарної кількості голосів виборців, поданих за місцеві організації партій. Тобто, якщо навіть ви як кандидат переможете в своєму багатомандатному окрузі, але ваша партія не набере 5% голосів виборців, депутатський мандат Ви не отримаєте.
  • Спонукання виборців до уточнення списку виборців в порядку ст. 32 Закону;
  • Роз’яснення виборцям нової системи виборів;
Новий Закон передбачає багаторівневу систему виборів:
-    Вибори сільських, селищних, міських голів, старост (для об’єднання громад) у містах з населенням менше 90 тис. осіб - обраним вважається кандидат, за якого подано більше голосів виборців відносно інших кандидатів, які балотувалися у відповідному одномандатному виборчому окрузі. Тобто застосовується принцип відносної більшості. Повторне голосування призначається, якщо однакову, найбільшу кількість голосів наберуть два або більше кандидати.
-    Вибори міського голови у містах з населенням 90 і більше тис. голосів - обраним вважається кандидат на посаду міського голови, за якого подано більше половини голосів виборців, які взяли участь у голосуванні (абсолютна більшість голосів). Якщо ніхто з кандидатів не набере 50% +1 голос, призначається повторне голосування.
-    Вибори депутатів сільських, селищних рад – територія рад поділяється на округи, на кожному з яких балотуються різні кандидати. Обраним вважається той, хто набрав відносну більшість голосів. Кількість депутатів у раді відповідає кількості обраних депутатів по округах.
-    Вибори депутатів міських рад у містах з населенням 90 і більше тис. голосів, обласні, районні у містах ради – найскладніша, нова для України система виборів.
- кандидатів можуть висувати лише партії;
- перший номер партії (особа, закріплена в списку партії першою, не обов’язково лідер партії) проходить автоматично, якщо партія подолала 5% бар’єр;
- партія може не висунути по округу жодного кандидата (тоді виборець може проголосувати за партію, тобто за першого в списку);
- введено поняття виборча квота (кількість місць у раді, які отримає партія), тобто кількість голосів виборців, необхідних для отримання одного депутатського мандата у відповідному багатомандатному виборчому, обчислюється шляхом ділення сумарної кількості голосів виборців, поданих за місцеві організації партій, що отримали п’ять і більше відсотків голосів виборців, на число, що дорівнює кількості депутатських мандатів у цьому багатомандатному виборчому окрузі. Якщо партія подолала 5 % бар’єр, але не дотягнула до виборчої квоти, вона не отримує мандатів.
- визначається відсоток, набраних депутатом голосів. В кінцевому рахунку депутатами стають члени партії, які набрали більший за інших відсоток. Казус в тому, що на своєму окрузі депутати – переможці можуть посісти друге, третє або інше місце.
1.2.       Спрямовані на інших учасників виборчого процесу
  • Забезпечення наявності представників (спостерігачів, членів територіальної виборчої комісії) від політичної партії на максимально можливій кількості виборчих дільниць. Особливу увагу слід приділити не тільки знанню, але й розумінню ними системи підрахунку голосів (про яку йшлося вище), особливо це стосується багатомандатних округів.
  • Документальна фіксація представниками партії всіх порушень, допущених під час голосування та підрахунку голосів. Стаття 98 Закону під доказами розуміє тільки письмові документи, матеріали, пояснення або речові докази та висновки експертів, надані письмово. Без наявності таких доказів неможливо відстояти свою позицію ані в виборчій комісії, ані в суді.
2.           Заходи постфактум
2.1.       Сприяння прозорості підрахунку голосів. Це може бути досягнуто шляхом паралельного власного підрахунку голосів, оприлюднення результатів. Дієвим буде оприлюднення власних екземплярів протоколів з мокрими печатками, з метою уникнення спокуси внести в них зміни по дорозі в ЦВК;
2.2.       Захист бюлетенів та протоколів під час транспортування;
2.3.       Оскарження рішень, дій чи бездіяльності, які стосуються виборів.
Скарга, встановленої Законом форми, може подаватися до виборчої комісії або до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України. Зверніть увагу, що скарга до виборчої комісії може бути подана відповідним суб’єктом звернення зі скаргою у п’ятиденний строк з дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності суб’єктом оскарження. Скарга, що стосується порушення, яке мало місце до дня голосування, може бути подана у строк, установлений частиною першою цієї статті, але не пізніше 22 години дня, що передує дню голосування. Скарга, що стосується порушення, яке мало місце під час голосування, може бути подана до відповідної дільничної виборчої комісії не пізніше закінчення голосування. Скарга на рішення, дії чи бездіяльність виборчої комісії, члена цієї комісії, що мали місце у день голосування, під час підрахунку голосів та встановлення підсумків голосування, може бути подана до виборчої комісії вищого рівня у дводенний строк з дня прийняття рішення, вчинення дії або бездіяльності. Строк подання скарги продовженню або поновленню не підлягає, крім випадків, встановлених законом.
В цілому, варто зазначити, що, враховуючи складність та неповну ясність виборчого процесу, відповідно до нового Закону, забезпечити результат може лише злагоджена робота партії, та штабу висококваліфікованих юристів, здатних швидко та адекватно реагувати на конфліктні ситуації, що можуть виникнути.
по інформації сайту Юрлига

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Що робити, якщо біля житлового будинку будують багатоповерховий будинок ???

Якими нормами регулюються розташування багатоповерхівок біля приватного сектору, звичайного житлового будинку?    Згідно зі ст. 5 Закону України «Про основи містобудування» при здійсненні містобудівної діяльності повинні враховуватися законні інтереси та вимоги власників або користувачів земельних ділянок та будівель, що оточують ділянку забудови.    Відповідно, п. 3.13 державних будівельних норм ДБН 360-92** «Планування і забудова міських і сільських поселень», відстань між житловими будинками, житловими і громадськими, а також між виробничими будинками треба приймати на основі розрахунків інсоляції та освітленості відповідно до встановлених норм та протипожежних вимог.    Між довгими сторонами житлових будинків заввишки  2-3 поверхи  треба приймати відстані (побутові розриви)  не менше 15 м , заввишки  4 поверхи і більше - 20 м , між  довгими сторонами і торцями з вікнами із житлових кімнат цих будинків - не менше 15 м.     У випадку розміщення 9-16-поверхових будинків сум

Порушення митних правил за новим Митним кодексом

Не минуло і року часу дії Митного кодексу України (почав діяти 01 06 2012 року), а громадяни та субєкти господарювання (фірми) вже відчули на собі "тягар" нових штрафів. Митні органи звітують про перевиконання в частині стягнення штрафів  і тим самим заповнють бюджет  України (так як сового часу це робили ДАІшники), у деяких випадках в цьому допомагають і судим, які на підстві складених протоколів митних органів виносять совї рішення. Проте давайте більш детально розглянемо процедуру штрафування. Глава 68 митного кодексу України  - Види порушень митних правил та відповідальність за такі правопорушення - регулює види порушента та відповідальність за них. Отже, митний кодекс встановив такі види порушень митних правил: - Стаття 468. Порушення режиму зони митного контролю, - Стаття 469. Неправомірні операції з товарами, митне оформлення яких не закінчено, або з товарами, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем., - Стаття 470. Недоставлення товар

Антикорупційна політика

Антикорупційне законодавство вже досить давно має суттєвий вплив на бізнес у світі. Особливо ж після прийняття Закону США «Про корупцію за кордоном» (FCPA) та Закону Великобританії «Про хабарництво» (Bribery Act), що визначили нову тенденцію до боротьби з хабарництвом на національному рівні, що часом виходить за межі кордонів відповідних держав та суттєво розвинули практику застосування процедур compliance . Серед міжнародного законодавства можна виділити: Конвенцію ООН проти корупції (2003 р.); Кримінальну Конвенцію Ради Європи про боротьбу з корупцією (1999 р.), Цивільну Конвенцію Ради Європи про боротьбу з корупцією (1999 р.), Двадцять принципів боротьби з корупцією (1997 р.), Модельний кодекс поведінки для державних службовців (2000 р.), Єдині правила протидії корупції при фінансуванні політичних партій та виборчих кампаній (2003 р.). Особливу увагу боротьбі з корупцією приділяє і Європейський Союз (Комюніке Європейської комісії від 28 травня 2003 р. щодо комплексної політики Єв