Перейти до основного вмісту

ФОП та звичайна людина і іноземні кошти

В Україні багато людей є Фізичними особами підприємцями, що надають послуги для закордону (нерезидентам) переважно у галузі ІТ.
Зрозуміло що за  такі послуги ФОП отримує кошти переважно долар США або евро.
Для розрахунків в Україні долар США або евро використати не можливо, а тому як людина може використати ці кошти?

Відповідь є у листі НБУ від 14.09.2016 р. № 57-0002/76798.

Трохи юридичної мови ;)
Законодавством України, яке встановлює загальні вимоги щодо здійснення підприємницької діяльності, є зокрема, Господарський кодекс України, Декрет Кабінету Міністрів України від 19.02.93 N 15-93 "Про систему валютного регулювання і валютного контролю" та нормативно-правові акти Національного банку України, які регламентують порядок здійснення валютних операцій та якими запроваджені антикризові заходи щодо врегулювання ситуації на грошово-кредитному та валютному ринках України тощо.
Режим функціонування поточних рахунків суб'єктів господарювання регулюється главою 5 Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах1 (далі - Інструкція) затвердженої постановою Правління Національного банку України від 12.11.2003 N 492.
Отже, банки для здійснення підприємницької діяльності фізичними особами - підприємцями відкривають їм, зокрема, поточні рахунки на балансових рахунках 2600, 2605, як для юридичних осіб.
Національний банк України керується також статтею 99 Конституції України та статтею 3 Закону України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні", якими встановлено, що грошовою одиницею України є гривня, і гривня як грошова одиниця України (національна валюта) є єдиним законним платіжним засобом в Україні, приймається усіма фізичними і юридичними особами без будь-яких обмежень на всій території України для проведення переказів.
Проведення операцій в іноземній валюті суб'єктами господарювання здійснюється згідно з режимом рахунку, встановленим пунктами 5.3 - 5.4 глави 5 Інструкції, та передбачає перерахування на власний поточний рахунок / з власного поточного рахунку.
Таким чином, під час проведення операцій з перерахування суб'єктами господарювання коштів в іноземній валюті з одного власного рахунку на інший, таке перерахування, керуючись вимогами вище зазначених нормативно-правових актів, фізичні особи - підприємці резиденти здійснюють з рахунку в іноземній валюті, відкритого для проведення підприємницької діяльності, на інший власний рахунок, відкритий також для здійснення підприємницької діяльності, тобто згідно з режимом рахунку юридичної особи.
За поточними рахунками, що відкриваються банками суб'єктам господарювання в національній валюті, згідно з пунктом 5.1 глави 5 Інструкції здійснюються всі види розрахунково-касових операцій відповідно до умов договору та вимог законодавства України.
ВИСНОВОК
Враховуючи викладене, вважаємо, що у разі наявності на рахунку фізичної особи - підприємця резидента коштів в іноземній валюті (АВТОР - ДОЛАР ЧИ ЕВРО), така особа (людина) може здійснити їх (долар чи евро - автор) продаж за гривні та після сплати податків і зборів здійснити перерахування коштів доходу в гривнях на власний поточний рахунок фізичної особи, відкритий для власних потреб.
І надалі витрачати як того бажає :)
огляд здійнив
юрист І.Цебак

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Що робити, якщо біля житлового будинку будують багатоповерховий будинок ???

Якими нормами регулюються розташування багатоповерхівок біля приватного сектору, звичайного житлового будинку?    Згідно зі ст. 5 Закону України «Про основи містобудування» при здійсненні містобудівної діяльності повинні враховуватися законні інтереси та вимоги власників або користувачів земельних ділянок та будівель, що оточують ділянку забудови.    Відповідно, п. 3.13 державних будівельних норм ДБН 360-92** «Планування і забудова міських і сільських поселень», відстань між житловими будинками, житловими і громадськими, а також між виробничими будинками треба приймати на основі розрахунків інсоляції та освітленості відповідно до встановлених норм та протипожежних вимог.    Між довгими сторонами житлових будинків заввишки  2-3 поверхи  треба приймати відстані (побутові розриви)  не менше 15 м , заввишки  4 поверхи і більше - 20 м , між  довгими сторонами і торцями з вікнами із житлових кімнат цих будинків - не менше 15 м.     У випадку розміщення 9-16-поверхових будинків сум

Порушення митних правил за новим Митним кодексом

Не минуло і року часу дії Митного кодексу України (почав діяти 01 06 2012 року), а громадяни та субєкти господарювання (фірми) вже відчули на собі "тягар" нових штрафів. Митні органи звітують про перевиконання в частині стягнення штрафів  і тим самим заповнють бюджет  України (так як сового часу це робили ДАІшники), у деяких випадках в цьому допомагають і судим, які на підстві складених протоколів митних органів виносять совї рішення. Проте давайте більш детально розглянемо процедуру штрафування. Глава 68 митного кодексу України  - Види порушень митних правил та відповідальність за такі правопорушення - регулює види порушента та відповідальність за них. Отже, митний кодекс встановив такі види порушень митних правил: - Стаття 468. Порушення режиму зони митного контролю, - Стаття 469. Неправомірні операції з товарами, митне оформлення яких не закінчено, або з товарами, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем., - Стаття 470. Недоставлення товар

Антикорупційна політика

Антикорупційне законодавство вже досить давно має суттєвий вплив на бізнес у світі. Особливо ж після прийняття Закону США «Про корупцію за кордоном» (FCPA) та Закону Великобританії «Про хабарництво» (Bribery Act), що визначили нову тенденцію до боротьби з хабарництвом на національному рівні, що часом виходить за межі кордонів відповідних держав та суттєво розвинули практику застосування процедур compliance . Серед міжнародного законодавства можна виділити: Конвенцію ООН проти корупції (2003 р.); Кримінальну Конвенцію Ради Європи про боротьбу з корупцією (1999 р.), Цивільну Конвенцію Ради Європи про боротьбу з корупцією (1999 р.), Двадцять принципів боротьби з корупцією (1997 р.), Модельний кодекс поведінки для державних службовців (2000 р.), Єдині правила протидії корупції при фінансуванні політичних партій та виборчих кампаній (2003 р.). Особливу увагу боротьбі з корупцією приділяє і Європейський Союз (Комюніке Європейської комісії від 28 травня 2003 р. щодо комплексної політики Єв