Перейти до основного вмісту

Про перенесення збитків із 1 кварталу у 2 квартал 2011 року


Однією із проблем в податковій сфері є правомірність або не правомірність перенесення збитків із 1 кварталу у 2 квартал 2011 року.
Свою позицію  ДПА України наводить у листі, що поданий нижче.

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

ЛИСТ від 08.09.2011 р. N 828/3/15-1212

ДПС України інформує про стан збиткової діяльності суб'єктів господарювання, що негативно впливає на забезпечення бюджетних призначень.

Так, аналізом податкової звітності встановлено, що суб'єктами господарювання за результатами фінансово-господарської діяльності у II кварталі цього року задекларовано 133,1 млрд. грн. збитків, або в 3,7 раза перевищено рівень надходжень податку на прибуток з початку року (36,4 млрд. грн.), в той час як за 2007 рік обсяг збитків (5,3 млрд. грн.) становив лише 15,9 відсотків фактичних надходжень податку на прибуток (33,2 млрд. грн.).

Окремі платники податків припустилися помилкового розуміння пункту 3 підрозділу 4 "Особливості справляння податку на прибуток підприємств у 2011 році" розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України (далі - Кодекс) та за наслідками декларування II кварталу цього року до складу витрат перенесли збитки попередніх років у сумі 114,2 млрд. грн., що призвело до зменшення об'єкта оподаткування та втрат бюджету лише в II кварталі цього року у сумі 2,2 млрд. гривень.

Позиція ДПС полягає в тому, що до складу витрат II кварталу платникам слід переносити суму збитків, отриманих лише у I кварталі 2011 року, без урахування від'ємного значення попередніх років, оскільки пунктом 3 підрозділу 4 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу встановлено:

"якщо результатом розрахунку об'єкта оподаткування платника податку з числа резидентів за підсумками першого кварталу 2011 року є від'ємне значення, то сума такого від'ємного значення підлягає включенню до витрат другого календарного кварталу 2011 року.

Розрахунок об'єкта оподаткування за наслідками другого, другого і третього кварталів, другого - четвертого кварталів 2011 року здійснюється з урахуванням від'ємного значення, отриманого платником податку за перший квартал 2011 року, у складі витрат таких податкових періодів наростаючим підсумком до повного погашення такого від'ємного значення".

Таким чином, у разі перенесення збитків, що виникли у платників податків та непогашених станом на 01.01.2011 р., до повного їх погашення у наступних податкових періодах, втрати бюджету з податку на прибуток лише за 2011 рік перевищать 7,0 млрд. гривень.

З повагою, Голова комісії з проведення реорганізації ДПАУ, Голова ДПС України
В. Захарченко

На нашу думку, яка є спів звучною із думками наших колег (юристів, бухгалтерів, аудиторів) така позиція ДПА базується на буквальному сприйнятті норм ПК, та суперечить принципам ПК та іншим нормам ПК України.

З повагою,
Юрист Іван Цебак

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Що робити, якщо біля житлового будинку будують багатоповерховий будинок ???

Якими нормами регулюються розташування багатоповерхівок біля приватного сектору, звичайного житлового будинку?    Згідно зі ст. 5 Закону України «Про основи містобудування» при здійсненні містобудівної діяльності повинні враховуватися законні інтереси та вимоги власників або користувачів земельних ділянок та будівель, що оточують ділянку забудови.    Відповідно, п. 3.13 державних будівельних норм ДБН 360-92** «Планування і забудова міських і сільських поселень», відстань між житловими будинками, житловими і громадськими, а також між виробничими будинками треба приймати на основі розрахунків інсоляції та освітленості відповідно до встановлених норм та протипожежних вимог.    Між довгими сторонами житлових будинків заввишки  2-3 поверхи  треба приймати відстані (побутові розриви)  не менше 15 м , заввишки  4 поверхи і більше - 20 м , між  довгими сторонами і торцями з вікнами із житлових кімнат цих будинків - не менше 15 м.     У випадку розміщення 9-16-поверхових будинків сум

Порушення митних правил за новим Митним кодексом

Не минуло і року часу дії Митного кодексу України (почав діяти 01 06 2012 року), а громадяни та субєкти господарювання (фірми) вже відчули на собі "тягар" нових штрафів. Митні органи звітують про перевиконання в частині стягнення штрафів  і тим самим заповнють бюджет  України (так як сового часу це робили ДАІшники), у деяких випадках в цьому допомагають і судим, які на підстві складених протоколів митних органів виносять совї рішення. Проте давайте більш детально розглянемо процедуру штрафування. Глава 68 митного кодексу України  - Види порушень митних правил та відповідальність за такі правопорушення - регулює види порушента та відповідальність за них. Отже, митний кодекс встановив такі види порушень митних правил: - Стаття 468. Порушення режиму зони митного контролю, - Стаття 469. Неправомірні операції з товарами, митне оформлення яких не закінчено, або з товарами, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем., - Стаття 470. Недоставлення товар

Антикорупційна політика

Антикорупційне законодавство вже досить давно має суттєвий вплив на бізнес у світі. Особливо ж після прийняття Закону США «Про корупцію за кордоном» (FCPA) та Закону Великобританії «Про хабарництво» (Bribery Act), що визначили нову тенденцію до боротьби з хабарництвом на національному рівні, що часом виходить за межі кордонів відповідних держав та суттєво розвинули практику застосування процедур compliance . Серед міжнародного законодавства можна виділити: Конвенцію ООН проти корупції (2003 р.); Кримінальну Конвенцію Ради Європи про боротьбу з корупцією (1999 р.), Цивільну Конвенцію Ради Європи про боротьбу з корупцією (1999 р.), Двадцять принципів боротьби з корупцією (1997 р.), Модельний кодекс поведінки для державних службовців (2000 р.), Єдині правила протидії корупції при фінансуванні політичних партій та виборчих кампаній (2003 р.). Особливу увагу боротьбі з корупцією приділяє і Європейський Союз (Комюніке Європейської комісії від 28 травня 2003 р. щодо комплексної політики Єв