Перейти до основного вмісту

Антикорупційна політика. Учасники тендерів (державних закупівель).

 14.10.2014 року Верховна рада України прийняла ряд законів, що суттєво змінили антикорупційне законодавство України.
Було внесено зміни до Кримінального кодексу, зокрема ст. 45 визначила перелік  корупційних злочинів,  Внесено цілу главу до Кодексу про Адміністративні правопорушення, якою визначено перелік адміністративних корупційних проступків та покарання за них.
Було прийнято закони: "Про запобігання корупції»,  «Про національне
антикорупційне бюро України»,  «Про засади державної антикорупційної політики в Україні».

В законі   «Про засади державної антикорупційної політики в Україні» визначено основі сфери корупції та методи їх подолання.
В законі   «Про національне антикорупційне бюро України» фактично створено новий правоохоронний орган по боротьбі зі корупцією, надано йому значні  повноваження.
В законі "Про запобігання корупції» визначено напрями боротьби із корупцією.

У ст. 3 цього закону описано на кого поширюється цей закон (хто є суб'єктом корупції ):
пункт: 3) особи, які постійно або тимчасово обіймають посади, пов’язані з виконанням організаційно- розпорядчих чи адміністративно-господарських обов’язків, або спеціально уповноважені на виконання таких обов’язків у юридичних особах приватного права незалежно від організаційно-правової форми, а також інші особи, які не є службовими особами та перебувають з підприємствами, установами, організаціями в трудових відносинах, - у випадках, передбачених цим Законом.
Фактично директор, його заступник, головний бухгалтер, керівник цеху (підрозділу), будь як особа, що має організаційно-
розпорядчі чи адміністративно-господарські повноваження  може бути корупціонером.

Цілий 10 розділ закону "Про запобігання корупції» визначає методи по боротьбі із корупцією у юридичних особах приватного права.
У ст. 62 закону "Про запобігання корупції» визначено перелік випереджувальних дій щодо корупції, а саме:
  1. Антикорупційною програмою юридичної особи є комплекс правил, стандартів і процедур
щодо виявлення, протидії та запобігання корупції у діяльності юридичної особи.
2. В обов’язковому порядку антикорупційна програма затверджується керівниками:
1) державних, комунальних підприємств, господарських товариств (у яких державна або
комунальна частка перевищує 50 відсотків), де середньооблікова чисельність працюючих за звітний (фінансовий) рік перевищує п’ятдесят осіб, а обсяг валового доходу від реалізації продукції (робіт, послуг) за цей період перевищує сімдесят мільйонів гривень;
2) юридичних осіб, які є учасниками попередньої кваліфікації, учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону України "Про здійснення державних закупівель".


У розумінні Закону України "Про здійснення державних закупівель" (стаття 1):
пункт:  30) учасник попередньої кваліфікації - фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, юридична особа (резидент або нерезидент), яка письмово підтвердила намір взяти участь у попередній кваліфікації та/або подала кваліфікаційну пропозицію;

пункт: 31) учасник процедури закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, юридична особа (резидент або нерезидент), яка письмово підтвердила намір взяти участь у процедурі закупівлі та/або подала пропозицію конкурсних торгів, або цінову пропозицію, або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі;

Від так стає, зрозумілим, хто обов'язково має виконувати вимоги закону "Про запобігання корупції». На жаль, не має можливості  в цій статті описати повністю новели антикорупційного законодавства, але кому цікаво запрошую переглянути брошуру: "Антикорупційна політика".

автор,
юрист Іван Цебак



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Що робити, якщо біля житлового будинку будують багатоповерховий будинок ???

Якими нормами регулюються розташування багатоповерхівок біля приватного сектору, звичайного житлового будинку?    Згідно зі ст. 5 Закону України «Про основи містобудування» при здійсненні містобудівної діяльності повинні враховуватися законні інтереси та вимоги власників або користувачів земельних ділянок та будівель, що оточують ділянку забудови.    Відповідно, п. 3.13 державних будівельних норм ДБН 360-92** «Планування і забудова міських і сільських поселень», відстань між житловими будинками, житловими і громадськими, а також між виробничими будинками треба приймати на основі розрахунків інсоляції та освітленості відповідно до встановлених норм та протипожежних вимог.    Між довгими сторонами житлових будинків заввишки  2-3 поверхи  треба приймати відстані (побутові розриви)  не менше 15 м , заввишки  4 поверхи і більше - 20 м , між  довгими сторонами і торцями з вікнами із житлових кімнат цих будинків - не менше 15 м.     У випадку розміщення 9-16-поверхових будинків сум

Порушення митних правил за новим Митним кодексом

Не минуло і року часу дії Митного кодексу України (почав діяти 01 06 2012 року), а громадяни та субєкти господарювання (фірми) вже відчули на собі "тягар" нових штрафів. Митні органи звітують про перевиконання в частині стягнення штрафів  і тим самим заповнють бюджет  України (так як сового часу це робили ДАІшники), у деяких випадках в цьому допомагають і судим, які на підстві складених протоколів митних органів виносять совї рішення. Проте давайте більш детально розглянемо процедуру штрафування. Глава 68 митного кодексу України  - Види порушень митних правил та відповідальність за такі правопорушення - регулює види порушента та відповідальність за них. Отже, митний кодекс встановив такі види порушень митних правил: - Стаття 468. Порушення режиму зони митного контролю, - Стаття 469. Неправомірні операції з товарами, митне оформлення яких не закінчено, або з товарами, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем., - Стаття 470. Недоставлення товар

Антикорупційна політика

Антикорупційне законодавство вже досить давно має суттєвий вплив на бізнес у світі. Особливо ж після прийняття Закону США «Про корупцію за кордоном» (FCPA) та Закону Великобританії «Про хабарництво» (Bribery Act), що визначили нову тенденцію до боротьби з хабарництвом на національному рівні, що часом виходить за межі кордонів відповідних держав та суттєво розвинули практику застосування процедур compliance . Серед міжнародного законодавства можна виділити: Конвенцію ООН проти корупції (2003 р.); Кримінальну Конвенцію Ради Європи про боротьбу з корупцією (1999 р.), Цивільну Конвенцію Ради Європи про боротьбу з корупцією (1999 р.), Двадцять принципів боротьби з корупцією (1997 р.), Модельний кодекс поведінки для державних службовців (2000 р.), Єдині правила протидії корупції при фінансуванні політичних партій та виборчих кампаній (2003 р.). Особливу увагу боротьбі з корупцією приділяє і Європейський Союз (Комюніке Європейської комісії від 28 травня 2003 р. щодо комплексної політики Єв