Перейти до основного вмісту

Торогова марка або добре відомий знак

Виробники товарів постійно вкладають колосальні кошти в розвиток, рекламу та удосконалення іміджу власного бренду. За звичайними, на перший погляд, логотипами та слоганами, ховаються сотні годин кропіткої роботи та титанічні зусилля зі створення та виведення бренду на ринок задля отримання його визнання серед споживачів. Саме тому, одна із важливих ролей у цьому життєвому циклі відводиться охороні та захисту бренду.

Кожного дня люди споглядають з екранів телевізорів та полиць супермаркетів неймовірну кількість різноманітних позначень. Саме вони допомагають впізнати товар, ідентифікувати його виробника або просто привертають увагу до себе, тим самим змушуючи споживача покласти такий товар у свій кошик.

Як тільки позначення стає популярним, кількість його недобросовісних користувачів пропорційно збільшується. Часто відомий бренд з'являється на товарах, які його власник ніколи не випускав у світ, але у споживачів, які про це не здогадуються, такий товар викликає чітку асоціацію із власником бренду.

Виникає питання, що ще для захисту відомого позначення може вигадати його власник, у якого є зареєстровані торговельні марки та промислові зразки, і скоріш за все не тільки в Україні, а й за кордоном?

У цьому випадку в пригоді може стати добре відомий знак, який не тільки надасть надійну охорону, а й підвищить імідж його власника.

Добре відомий знак: що за звір такий?

Якщо говорити звичайними словами, то добре відомий знак - позначення, яке інтенсивно і протягом тривалого часу використовується на території конкретної країни, внаслідок чого воно набуло широку популярність серед споживачів щодо товарів та/або послуг певної особи.

Так, добре відомі знаки можна віднести до окремої категорії позначень, які введені ст. 6 bis Паризької конвенції про охорону промислової власності, відповідно до якої охорона для таких знаків або позначень може виникати без стандартної реєстрації.

Відповідно до українського законодавства, а саме ст. 25 Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг», добре відомими в Україні можуть бути визнані:

- позначення, які отримали правову охорону на території України у якості знаків для товарів та послуг;
- позначення, які мають правову охорону на основі міжнародної реєстрації на території України;
- не зареєстровані позначення (далі - добре відомі знаки).


Олена Шум, директор ЮК «Бренд Груп»
Отже, позначення може бути визнано добре відомим незалежно від його реєстрації в Україні.

На сьогодні в Україні добре відомими визнано більш ніж 100 різних торговельних марок та позначень, серед яких: МТС, GOOGLE, Nemiroff, ЗАЗ, УкрАвто, McDONALD‘S та інші. Для прикладу, кількість зареєстрованих торговельних марок в Україні перевищує позначку у 200 тисяч!

Отже, добре відомі знаки складають 0,0005 % відсотків від загальної кількості зареєстрованих торговельних марок в Україні, що робить їх власників унікальними.

Добре відомі знаки існують у різних країнах світу. Так, у Російській Федерації більш ніж 120 знаків визнано добре відомими, а Республіці Білорусь - 16.

Менша кількість добре відомих знаків у Республіці Білорусь, може бути пов'язана із тим, що такими можуть визнаватись лише зареєстровані торговельні марки. Тобто, наше законодавство, яке дозволяє взнавати незареєстровані позначення добре відомими є більш лояльним із цього приводу.

Як визнати бренд добре відомим в Україні?

Згідно з ст. 25 Законом України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг», добре відомість знаку може бути визнана в судовому порядку або за рішенням Апеляційної палати Державного департаменту інтелектуальної власності України (прим. Державної служби інтелектуальної власності України).

Власнику, який вирішив отримати особливий статус для свого бренду, необхідно детально ознайомитись із вимогами українського законодавства, які містяться у Законі України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» № 3689-XII від 15.12.1993, Порядку визнання знака добре відомим в Україні Апеляційною палатою Державного департаменту інтелектуальної власності (наказ МОН № 228 від 15.04.2005) та у Регламенті Апеляційної палати Державного департаменту інтелектуальної власності (наказ МОН № 622 від 15.09.2003).

З метою визнання бренду добре відомим на території України, заявник має подати на розгляд наступний пакет документів:

- заяву із детальним обґрунтуванням добре відомості знака та долученими до неї доказами,
- підтвердження оплати офіційного збору, розмір якого становить 4000 грн,
- зображення знака та дату на яку вимагається визнання його добре відомим.

Власнику необхідно бути готовим ретельно обробити та надати значний обсяг інформації та доказів, на основі яких державний орган зможе визнати його бренд добре відомим на території України. На практиці це далеко не один том матеріалів справи та не одна сторінка заяви з обґрунтуванням.

Українським законодавством закріплені фактори, які беруться до уваги при визнанні знаку або позначення добре відомим на території України, а саме:

- ступінь відомості чи визнання знака у відповідному секторі суспільства;
- тривалість, обсяг та географічний район будь-якого використання знака;
- тривалість, обсяг та географічний район будь-якого просування знака, включаючи рекламування чи оприлюднення та представлення на ярмарках чи виставках товарів та/або послуг, щодо яких знак застосовується;
- тривалість та географічний район будь-яких реєстрацій та/або заявок на реєстрацію знака за умови, що знак використовується чи є визнаним;
- свідчення успішного відстоювання прав на знак, зокрема територія, на якій знак визнано добре відомим компетентними органами;
- цінність, що асоціюється зі знаком.

Вищевказані фактори можуть розглядатися, у тому випадку, якщо вони є доречними і їх перелік не є виключним, адже кожен добре відомий знак має свої особливості, які прямо впливають на доказову базу.

Навіщо потрібна відомість?

Добре відомі знаки мають ряд переваг, у тому числі, над зареєстрованими торговельними марками, а саме:

1. Правова охорона добре відомого знаку поширюється також на товари та послуги, неоднорідні з тими, для яких знак визнано добре відомим. Наприклад, якщо Ваш бренд визнано добре відомим для мобільних телефонів, Ви маєте право забороняти його використання для маркування одягу, посуду і т.п..

2. Знак, визнаний добре відомим, отримує охорону, починаючи не з дати винесення рішення, а з тієї дати, на яку Заявник запрошував його правову охорону. Іншими словами знак може бути визнаний добре відомим «заднім числом».

3. Для добре відомого знаку не встановлений термін дії на відміну від звичайних реєстрацій торговельних марок.

4. Статус добре відомого знака підвищує його вартість як нематеріального активу та є показником високого рівня відомості суспільства.

5. Власник добре відомого знаку вправі вимагати заборони використання позначення, складова частина якого відтворює добре відомий знак.


ВИСНОВОК:

Отже, визнання торговельної марки добре відомою в Україні звільняє її власника від зайвих проблем, пов'язаних із захистом прав інтелектуальної власності, і створює комфортну атмосферу для розвитку бізнесу.

за матеріалами сайт Юрліги

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Що робити, якщо біля житлового будинку будують багатоповерховий будинок ???

Якими нормами регулюються розташування багатоповерхівок біля приватного сектору, звичайного житлового будинку?    Згідно зі ст. 5 Закону України «Про основи містобудування» при здійсненні містобудівної діяльності повинні враховуватися законні інтереси та вимоги власників або користувачів земельних ділянок та будівель, що оточують ділянку забудови.    Відповідно, п. 3.13 державних будівельних норм ДБН 360-92** «Планування і забудова міських і сільських поселень», відстань між житловими будинками, житловими і громадськими, а також між виробничими будинками треба приймати на основі розрахунків інсоляції та освітленості відповідно до встановлених норм та протипожежних вимог.    Між довгими сторонами житлових будинків заввишки  2-3 поверхи  треба приймати відстані (побутові розриви)  не менше 15 м , заввишки  4 поверхи і більше - 20 м , між  довгими сторонами і торцями з вікнами із житлових кімнат цих будинків - не менше 15 м.     У випадку розміщення 9-16-поверхових будинків сум

Порушення митних правил за новим Митним кодексом

Не минуло і року часу дії Митного кодексу України (почав діяти 01 06 2012 року), а громадяни та субєкти господарювання (фірми) вже відчули на собі "тягар" нових штрафів. Митні органи звітують про перевиконання в частині стягнення штрафів  і тим самим заповнють бюджет  України (так як сового часу це робили ДАІшники), у деяких випадках в цьому допомагають і судим, які на підстві складених протоколів митних органів виносять совї рішення. Проте давайте більш детально розглянемо процедуру штрафування. Глава 68 митного кодексу України  - Види порушень митних правил та відповідальність за такі правопорушення - регулює види порушента та відповідальність за них. Отже, митний кодекс встановив такі види порушень митних правил: - Стаття 468. Порушення режиму зони митного контролю, - Стаття 469. Неправомірні операції з товарами, митне оформлення яких не закінчено, або з товарами, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем., - Стаття 470. Недоставлення товар

Антикорупційна політика

Антикорупційне законодавство вже досить давно має суттєвий вплив на бізнес у світі. Особливо ж після прийняття Закону США «Про корупцію за кордоном» (FCPA) та Закону Великобританії «Про хабарництво» (Bribery Act), що визначили нову тенденцію до боротьби з хабарництвом на національному рівні, що часом виходить за межі кордонів відповідних держав та суттєво розвинули практику застосування процедур compliance . Серед міжнародного законодавства можна виділити: Конвенцію ООН проти корупції (2003 р.); Кримінальну Конвенцію Ради Європи про боротьбу з корупцією (1999 р.), Цивільну Конвенцію Ради Європи про боротьбу з корупцією (1999 р.), Двадцять принципів боротьби з корупцією (1997 р.), Модельний кодекс поведінки для державних службовців (2000 р.), Єдині правила протидії корупції при фінансуванні політичних партій та виборчих кампаній (2003 р.). Особливу увагу боротьбі з корупцією приділяє і Європейський Союз (Комюніке Європейської комісії від 28 травня 2003 р. щодо комплексної політики Єв