Перейти до основного вмісту

Використання електронних грошей в Україні

НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 06.08.2015 р. N 25-109/42508

Використання електронних грошей в Україні

(Витяг)
НБУ розглянув лист стосовно питань, пов'язаних розрахунків електронними грошима в Україні, і повідомляє.
Про використання електронних грошей суб'єктами господарювання
Особливості випуску електронних грошей і здійснення операцій з ними встановлені ст. 15 Закону України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні" (далі - Закон) та Положенням про електронні гроші в Україні (далі - Положення), затвердженим постановою Правління НБУ від 04.11.2010 р. N 481, зі змінами, внесеними постановою Правління НБУ від 19.06.2014 р. N 378.
Відповідно до п. 1.3 Положення користувач - фізична особа або суб'єкт господарювання, який є власником електронних грошей і має право використовувати їх для придбання товарів і здійснення переказів з урахуванням обмежень, встановлених цим Положенням.
Згідно з вимогами вищевказаного законодавства України суб'єкт господарювання може бути як користувачем електронних грошей, так і приймати електронні гроші як оплату платежу за товари, роботи, послуги. Відповідно до вимог п. 2.4 Положення для користувачів, у тому числі і користувачів - суб'єктів господарювання, встановлені обмеження в частині суми:
електронних грошей на електронному пристрої, що перебуває в розпорядженні користувача (для поповнюваних електронних пристроїв сума не повинна перевищувати 8000 грн., а для непоповнюваних електронних пристроїв ця сума не повинна перевищувати 2000 грн.);
на яку користувачі (в тому числі суб'єкти господарювання) мають право використовувати електронні гроші для здійснення розрахунків за допомогою електронного пристрою, який поповнюється і перебуває в розпорядженні користувача (до 35000 грн. протягом календарного року).
Для торговців (суб'єктів господарювання), які беруть від користувачів електронні гроші як оплату платежу за товари, роботи, послуги, Законом та Положенням не встановлені обмеження по сумі електронних грошей, яка може знаходитися на електронному пристрої. Беручи до уваги викладене, якщо суб'єкт господарювання - торговець має намір приймати електронні гроші як оплату за товари, роботи, послуги (продавець) і бути одночасно користувачем, банк-емітент повинен розділити функції цього суб'єкта господарювання та відкрити йому окремі облікові записи (електронні гаманці та інше):
як торговцю - для прийому електронних грошей від користувачів в якості оплати за товари, роботи, послуги та
як користувачу - для покупки електронних грошей та здійснення оплати товарів, робіт, послуг з урахуванням обмежень, встановлених Законом та Положенням.
Крім того, повинні зазначити, що користувачами електронних грошей, правила яких узгоджені з НБУ ("ГлобалМані" і "МопеХу"), є не тільки фізичні особи, які зазначено в розглянутому листі, а й суб'єкти господарювання.
Про прийом електронних грошей суб'єктами господарювання в якості оплати за товари, роботи, послуги
Пунктом 15.1 ст. 15 Закону встановлено, що суб'єкт господарювання, який приймає електронні гроші як оплату платежу за товари, роботи, послуги, має право використовувати отримані електронні гроші виключно для обміну на безготівкові грошові кошти або повертати їх користувачам у разі повернення ними відповідно до Закону України "Про захист прав споживачів" товарів, придбаних за електронні гроші. Таким чином, отримані від користувачів електронні гроші торговець має право обміняти на безготівкові грошові кошти у агента за розрахунками або пред'явити до погашення емітенту в обмін на безготівкові грошові кошти, які повинні зараховуватися агентом за розрахунками та/або емітентом на власний поточний рахунок торговця, відкритий в банку (за виключенням сум електронних грошей, повернутих користувачеві відповідно з цим Законом). Отже, здійснюючи продаж товарів, робіт, послуг за електронні гроші, торговці на кінцевому етапі отримують на власний рахунок у банку безготівкові грошові кошти. Сплата податків до бюджету здійснюється з поточного рахунку суб'єкта господарювання відповідно до вимог законодавства України.
Заступник Голови
Я. Смолій

Популярні дописи з цього блогу

Запит податкової про надання інформації. Що робити ???

В Україні ніби-то за вказівкою Уряду ("Гнати в шию перевіряючих " - автор А.Яценюк) зменшилась кількість перевірок, але все таки чесні підприємці отримують незаконні запити податової, зустрічають перевіряючих.

Що робити, якщо ваше підприємство отримало "черговий" ,"законний" запит податкової про надання документів та інформації.
З однієї сторони не надання відповіді є підставою для позапланової перевірки п. 78.1.1. ст. 78 ПКУ, але з другої сторони надання відповіді, документів та інформації не є гарантією, що перевірки не буде.

В перше чергу звертаємо увагу на наявність підпису (оригіналу не факсиміле) та посади, особи що підписала; наявність печатки.

В другу чергу розуміємо, що запит маємо отримати по пошті на податкову адресу або під розписку ,а від так факси, мейли тощо не є належно отримані.

Якщо дотримано 1 і 2 умова, то дивимось на суть запиту, та беремо до уваги вступ, до цієї статті, про 99%  можливості (гарантії) первірки.
Розуміємо, що можемо п…

Автомобіль на іноземних номерах

Сьогодні дедалі частіше на вулицях України можна побачити автомобілі на іноземних номерах (польські, чеські, литовські, латвійські, німецькі, голандські і так далі).
Невже дійсно так багато іноземців прибувають до України на своїх авто?
Насправді 90% таких автомобілів належать українцям, які на законних підставах  володіють та використовують даний автомобіль в Україні.
Чому так склалось, що так багато українців використовують авто на іноземних номерах?
У нас в Україні авто дорогі, чому ? на перший погляд всі знають чому, але якщо точно і детально, то ніхто не знає, і я також не до кінця розумію, чому авто яке коштує в ЄС 10 тис. євро у нас коштує 14 -15 тис. євро. Але факт є фактом. Із уживаними авто, ще гірше, у ЄС вони у двічі а то і тричі дешевші а ніж їх аналоги в Україні.
Пригнати авто із ЄС і розмитнити авто також справа не дешева, крім цього до авто є ряд вимог.

Тому українці знайшли "можливість" купувати авто у ЄС, не розмитнювати його і при цьому на законних підста…

Порушення митних правил за новим Митним кодексом

Не минуло і року часу дії Митного кодексу України (почав діяти 01 06 2012 року), а громадяни та субєкти господарювання (фірми) вже відчули на собі "тягар" нових штрафів.
Митні органи звітують про перевиконання в частині стягнення штрафів  і тим самим заповнють бюджет  України (так як сового часу це робили ДАІшники), у деяких випадках в цьому допомагають і судим, які на підстві складених протоколів митних органів виносять совї рішення.

Проте давайте більш детально розглянемо процедуру штрафування.

Глава 68 митного кодексу України  - Види порушень митних правил та відповідальність за такі правопорушення - регулює види порушента та відповідальність за них.

Отже, митний кодекс встановив такі види порушень митних правил:

- Стаття 468. Порушення режиму зони митного контролю,
- Стаття 469. Неправомірні операції з товарами, митне оформлення яких не закінчено, або з товарами, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем.,
- Стаття 470. Недоставлення товарів, транспо…