Перейти до основного вмісту

Зміни у правовому регулюванні франчайзингу (комерційної концесії)

Одним із способів ведення (розширення) бізнесу є продаж (розповсюдження) франшизи.
На даний час багато відомих бізнесів, у межах України чи її окремих регіонів, здійснюють продажу франшизи. (відомі автору - “Нова пошта”, “Наш край”, “Шипшина“ та інші)
Для осіб, що придбавають франшизу, це шанс та допомога розвинути самостійний бізнес у структурі існуючого, і багато інших переваг.

Необхідно відразу зрозуміти, що у законодавчому регулюванні України не має терміну “франчайзинг” (це поняття запозичене із закордону). Для вірного укладення договору та в майбутньому застосування законів України необхідно застосовувати поняття визначені законом України - термін “комерційна концесія” (Глава 76 Цивільного кодексу, зокрема стаття 1115).
При цьому необхідно зрозуміти, що норми Глави 40 Господарського кодексу “Концесії” лише частково співпадають по назві, але по змісту та суті це дуже різні речі, а тому не підлягають до застосування у цих правовідносинах франчайзингу (комерційної концесії).

У лютому 2015 року було прийнято закон “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)” №191-19. Цим законом суттєво спрощено укладення договорів комерційної концесії, оскільки відмінено їх державну реєстрацію.
Якщо такі договори укладались із іноземцями, то як правило їх укладали за законами іншої держави (не України) або якщо і за законами України, то була можливість державної реєстрації договору в іноземній державі (оскільки за кордоном франчайзинг суттєво розвинений), а бюрократії мало.
Український франчайзинг не був розвинений, а формальна вимога державної реєстрації договору, при цьому, що жодний державний орган не мав повноважень на їх реєстрації, фактчино стримувала розвиток франчайзингу.
Юристи як правило складали декілька договорів (ліцензійний договір, договір купівлі продажу товарів, або послуг, договір про співпрацю, договір про нерозголошення комерційної таємниці)  з метою встановлення фактично відносин франчайзингу, але із обходом формальних вимог закону. Оскільки не дотримання вимог закону ставило під сумнів укладений договір.
На даний момент потреба укладати декілька договорів відпала, але потреба у підготовці якісних, відповідних вимогам закону договорів комерційної концесії (франчайзингу) є актуальною.

Інші статті на цю тему:

Правові (юридичні) аспекти при укладенні договору франчайзингу (комерційної концесії)


    Система договорів для франчайзингу



автор юрист
Іван Цебак

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Що робити, якщо біля житлового будинку будують багатоповерховий будинок ???

Якими нормами регулюються розташування багатоповерхівок біля приватного сектору, звичайного житлового будинку?    Згідно зі ст. 5 Закону України «Про основи містобудування» при здійсненні містобудівної діяльності повинні враховуватися законні інтереси та вимоги власників або користувачів земельних ділянок та будівель, що оточують ділянку забудови.    Відповідно, п. 3.13 державних будівельних норм ДБН 360-92** «Планування і забудова міських і сільських поселень», відстань між житловими будинками, житловими і громадськими, а також між виробничими будинками треба приймати на основі розрахунків інсоляції та освітленості відповідно до встановлених норм та протипожежних вимог.    Між довгими сторонами житлових будинків заввишки  2-3 поверхи  треба приймати відстані (побутові розриви)  не менше 15 м , заввишки  4 поверхи і більше - 20 м , між  довгими сторонами і торцями з вікнами із житлових кімнат цих будинків - не менше 15 м.     У випадку розміщення 9-16-поверхових будинків сум

Порушення митних правил за новим Митним кодексом

Не минуло і року часу дії Митного кодексу України (почав діяти 01 06 2012 року), а громадяни та субєкти господарювання (фірми) вже відчули на собі "тягар" нових штрафів. Митні органи звітують про перевиконання в частині стягнення штрафів  і тим самим заповнють бюджет  України (так як сового часу це робили ДАІшники), у деяких випадках в цьому допомагають і судим, які на підстві складених протоколів митних органів виносять совї рішення. Проте давайте більш детально розглянемо процедуру штрафування. Глава 68 митного кодексу України  - Види порушень митних правил та відповідальність за такі правопорушення - регулює види порушента та відповідальність за них. Отже, митний кодекс встановив такі види порушень митних правил: - Стаття 468. Порушення режиму зони митного контролю, - Стаття 469. Неправомірні операції з товарами, митне оформлення яких не закінчено, або з товарами, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем., - Стаття 470. Недоставлення товар

Антикорупційна політика

Антикорупційне законодавство вже досить давно має суттєвий вплив на бізнес у світі. Особливо ж після прийняття Закону США «Про корупцію за кордоном» (FCPA) та Закону Великобританії «Про хабарництво» (Bribery Act), що визначили нову тенденцію до боротьби з хабарництвом на національному рівні, що часом виходить за межі кордонів відповідних держав та суттєво розвинули практику застосування процедур compliance . Серед міжнародного законодавства можна виділити: Конвенцію ООН проти корупції (2003 р.); Кримінальну Конвенцію Ради Європи про боротьбу з корупцією (1999 р.), Цивільну Конвенцію Ради Європи про боротьбу з корупцією (1999 р.), Двадцять принципів боротьби з корупцією (1997 р.), Модельний кодекс поведінки для державних службовців (2000 р.), Єдині правила протидії корупції при фінансуванні політичних партій та виборчих кампаній (2003 р.). Особливу увагу боротьбі з корупцією приділяє і Європейський Союз (Комюніке Європейської комісії від 28 травня 2003 р. щодо комплексної політики Єв