Перейти до основного вмісту

Страхування автомобіля, ДТП та збитки: як бути ???

Кожний із нас володіючи автомобілем, зустрічався із проблемою страхування, дтп (свого чи друзів), відшкодування збитків.

Після придбання автомобіля, одне із перших питань - це питання страхування.

Ви вирішуєте чи брати лише поліс обовязкового страхування відповідальності, чи взяти коско?
В якій страховій компанії оформити страхування?
Як правило страхову компанію вибирають за:
- там де найдешевше,
- цю яку рекомендують друзі,
- цю яку вимагає автосалон (банк) при кредиті або гарантії,
- інколи бувають і інші випадки,
АЛЕ варто страхову компанію вибирати виходячи із умов страхування, які прописані у договорі, бо інколи так пропишуть договір страхування, що у разі дтп або іншого випадку стягнути кошти із страхової компанії або неможливо, або можливо, але дуже маленьку суму коштів.

Тому рекомендую уважно читати договори страхування а ще краще залучити для цього юриста.

Після настання страхового випадку (в тому числі ДТП) часто виникають проблеми із стягненням коштів із страхової компанії або здійсненням  нею відшкодування. Для цього варто в першу черг уважно читати договори страхування (про що писалось вище). Крім цього необхідно виконати певні формальності при настанні страхового випадку, які передбачені у ст. 33 закону про обовязкове страхування цивільно правової відповідальності власників наземних транспортних засобів та умов договору страхування. Умови передбачені у ст. 33, я вам наведу нижче, а договори страхування читайте самі, або запрошуйте до цієї справи юристів,
33.1. У разі настання дорожньо-транспортної пригоди, яка може бути підставою для здійснення страхового відшкодування (регламентної виплати), водій транспортного засобу, причетний до такої пригоди, зобов'язаний:
33.1.1. дотримуватися передбачених правилами дорожнього руху обов'язків водія, причетного до дорожньо-транспортної пригоди;
33.1.2. вжити заходів з метою запобігання чи зменшення подальшої шкоди;
33.1.3. поінформувати інших осіб, причетних до цієї пригоди, про себе, своє місце проживання, назву та місцезнаходження страховика та надати відомості про відповідні страхові поліси;
33.1.4. невідкладно, але не пізніше трьох робочих днів з дня настання дорожньо-транспортної пригоди, письмово надати страховику, з яким укладено договір обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності (у випадках, передбачених статтею 41 цього Закону, - МТСБУ), повідомлення про дорожньо-транспортну пригоду встановленого МТСБУ зразка, а також відомості про місцезнаходження свого транспортного засобу та пошкодженого майна, контактний телефон та свою адресу. Якщо водій транспортного засобу з поважних причин не мав змоги виконати зазначений обов'язок, він має підтвердити це документально.

В деяких випадках керуючись нормами цивільного кодексу України, потерпіла особа (особа авто котрої пошкоджено) має право стягнути із особи, котра винна у пошкодженні її авто збитки, вартість пошкодженого автомобіля.
Якщо ремонт авто із технічних або економічних причин є недоцільний, то у такому разі  власник пошкодженого автомобіля має право стягнути із винної особи вартість пошкодженого авто.
Проте в цьому випадку не все так просто як видається на початку.
в першу чергу необхідно визначити винну особу у знищенні автомобіля.
по друге необхідно визначити розмір збитків, а це робить експерт.
по третє сума збитків не відшкодованих страховою компанією відшкодовуються винною особою, а це робиться лише через суд - судові процеси, рішення суду і вже тоді отримання коштів, а якщо винна особа, не захоче добровільно повернути кошти, то необхідно буде здійснювати примусове стягнення з допомогою державної виконавчої служби.

В деяких випадках страхова компанія має право стягнути із власника авто, відшкодовані нею кошти. Ось перелік цих випадків:
а) якщо водій керував транспортним засобом у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції;
б) якщо він керував транспортним засобом без права на керування транспортним засобом відповідної категорії;
в) якщо він після дорожньо-транспортної пригоди за його участю самовільно залишив місце пригоди чи відмовився від проходження відповідно до встановленого порядку огляду щодо стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, або вжив алкоголь, наркотики чи лікарські препарати, виготовлені на їх основі (крім тих, що входять до офіційно затвердженого складу аптечки або призначені медичним працівником);
г) якщо дорожньо-транспортна пригода визначена в установленому порядку безпосереднім наслідком невідповідності технічного стану та обладнання транспортного засобу існуючим вимогам Правил дорожнього руху;
ґ) якщо він не повідомив страховика у строки і за умов, визначених у підпункті 33.1.2 пункту 33.1 статті 33 цього Закону;
д) якщо страховий випадок настав з використанням забезпеченого транспортного засобу в період, не передбачений договором внутрішнього страхування (при укладенні договору страхування з умовою використання транспортного засобу в період, передбачений договором страхування);

Тут є два моменти, на яких люблять ловити страхвики:
- лікарські засоби, кожний лікарський препарат пише що він впливає на реакцію приводінні і що неможна вести авто, можна приймати лиш ті лікарські засоби що входять до аптечки авто, відповідно страхвоик питає водія ви бува часом не вживаєте ліки, водій каже так, старових уточняє і запису у анкету (протокол котру піджписує водій) а після цього - регрес,
- невідповідності тех стану та обладнання  - тут простір для зловживання ще більший у страховиків, авто і його не справності - всі водії про це знають що тут писати.

В наш час, є значна кількість авто на іноземній реєстрації. Відповідальність таких водіїв застрахована по "зеленій карті". В таких випадках гарантом про виплату коштів за участю таких водіїв виступає - МТСБУ (моторно транспортне страхове бюро України ).

Розповісти у цій статті  про всі особливості авто страхування неможливо, пропоную вашій увазі інші статті на цю тему: тут і тут  

автор
юрист іван цебак



Популярні дописи з цього блогу

Запит податкової про надання інформації. Що робити ???

В Україні ніби-то за вказівкою Уряду ("Гнати в шию перевіряючих " - автор А.Яценюк) зменшилась кількість перевірок, але все таки чесні підприємці отримують незаконні запити податової, зустрічають перевіряючих.

Що робити, якщо ваше підприємство отримало "черговий" ,"законний" запит податкової про надання документів та інформації.
З однієї сторони не надання відповіді є підставою для позапланової перевірки п. 78.1.1. ст. 78 ПКУ, але з другої сторони надання відповіді, документів та інформації не є гарантією, що перевірки не буде.

В перше чергу звертаємо увагу на наявність підпису (оригіналу не факсиміле) та посади, особи що підписала; наявність печатки.

В другу чергу розуміємо, що запит маємо отримати по пошті на податкову адресу або під розписку ,а від так факси, мейли тощо не є належно отримані.

Якщо дотримано 1 і 2 умова, то дивимось на суть запиту, та беремо до уваги вступ, до цієї статті, про 99%  можливості (гарантії) первірки.
Розуміємо, що можемо п…

Автомобіль на іноземних номерах

Сьогодні дедалі частіше на вулицях України можна побачити автомобілі на іноземних номерах (польські, чеські, литовські, латвійські, німецькі, голандські і так далі).
Невже дійсно так багато іноземців прибувають до України на своїх авто?
Насправді 90% таких автомобілів належать українцям, які на законних підставах  володіють та використовують даний автомобіль в Україні.
Чому так склалось, що так багато українців використовують авто на іноземних номерах?
У нас в Україні авто дорогі, чому ? на перший погляд всі знають чому, але якщо точно і детально, то ніхто не знає, і я також не до кінця розумію, чому авто яке коштує в ЄС 10 тис. євро у нас коштує 14 -15 тис. євро. Але факт є фактом. Із уживаними авто, ще гірше, у ЄС вони у двічі а то і тричі дешевші а ніж їх аналоги в Україні.
Пригнати авто із ЄС і розмитнити авто також справа не дешева, крім цього до авто є ряд вимог.

Тому українці знайшли "можливість" купувати авто у ЄС, не розмитнювати його і при цьому на законних підста…

Порушення митних правил за новим Митним кодексом

Не минуло і року часу дії Митного кодексу України (почав діяти 01 06 2012 року), а громадяни та субєкти господарювання (фірми) вже відчули на собі "тягар" нових штрафів.
Митні органи звітують про перевиконання в частині стягнення штрафів  і тим самим заповнють бюджет  України (так як сового часу це робили ДАІшники), у деяких випадках в цьому допомагають і судим, які на підстві складених протоколів митних органів виносять совї рішення.

Проте давайте більш детально розглянемо процедуру штрафування.

Глава 68 митного кодексу України  - Види порушень митних правил та відповідальність за такі правопорушення - регулює види порушента та відповідальність за них.

Отже, митний кодекс встановив такі види порушень митних правил:

- Стаття 468. Порушення режиму зони митного контролю,
- Стаття 469. Неправомірні операції з товарами, митне оформлення яких не закінчено, або з товарами, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем.,
- Стаття 470. Недоставлення товарів, транспо…