Перейти до основного вмісту

Вилучення (арешт) автомобіля на іноземній реєстрації

Після того як значна частина українців завезли авто на іноземних номерах до України, державні органи розпочали їх влиучення або накладення штрафів.

Часто звертаються громадяни із типовою ситуацією.
Їхав на авто. Зупинив ДАІшник не пояснює причини зупинки або що порушив. Зразу ж перевіряє документа на авто, телефонує на митницю і перевіряє по номерх дату вїзду авто. Після чого змушує доставити авто до штрафплощадки.

Дії працівника міліції в даній ситуації врегульовані законом "про міліцію", кодексом про адміністравтивні правопорушення та постановами КМУ. Однозначно, що такі дії працівника містять ознаки перевищення службових поноважень, що карається кримінальним кодексом.

Проте проаналізуємо такі дії із сторони митного законодавства, адже саме його порушення водіям інкрімінують ДАІшники.

У ст. 547 МК України вказано, що митний пост є органом доходів і зборів, який входить до складу митниці як відокремлений структурний підрозділ і в зоні своєї діяльності забезпечує виконання завдань, покладених на органи доходів і зборів.
Тобто, будь яка превірка авто на строк його перебування може проводиться лише під час того як авто перербуває на території митного посту, а в нашій державі ніхто не має понвоажень зобовязати водія прибути на митний пост.

У ст. 511 МК України чітко описана процедура вилучення товарів, транспортних засобів.
Частина 1.
 Товари - безпосередні предмети порушення митних правил та відповідні документи, необхідні як докази у справі про порушення митних правил, можуть тимчасово вилучатися. Документи, які перебувають в електронному вигляді, вилучаються разом з відповідними носіями.
Варто вияснити що таке товари в понятті МК.
У ст. 4 МК під пунктами 57, 58 визначено поняття товари, транспорті засоби.
57) товари - будь-які рухомі речі, у тому числі ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі;
58) транспортні засоби - транспортні засоби комерційного призначення, транспортні засоби особистого користування, трубопроводи та лінії електропередачі;
Отже, частина 1 до нашої ситуації не застосовується

частина 2.
У разі виявлення порушень митних правил, передбачених статтями 471-473, 476, 482-484 цього Кодексу, вилучення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, які підлягають конфіскації відповідно до цих статей, а також відповідних документів є обов’язковим.
Як правило вилучення авто відбувається за ст. 470 МК - перевищення стркоу перебування авто на території України. До речі ця стаття перебдачає лише штраф і не передбачає конфіскації.
Від так не може бути вилучений транспортний засіб (авто) на цій підставі що строк його перебування на території України перевищений, які передбачено ст. 95 МК.
Якщо ж інкрімінуються інші статті, товарто перевірити чи санкція статті передбачає конфіскацію ,якщо ж ні то не маєж підстав для вилучення авто.

частина 3. стосується іноземців та осіб які постійно проживають за межами  України. Тому на практиці її рідко застосовують.

частина 4. Вилучені товари, транспортні засоби та документи повинні бути перелічені у протоколі, що складається в передбачених цим Кодексом випадках, або в доданому до нього описі з точним зазначенням кількості, міри, ваги та особливих ознак цих товарів, транспортних засобів та документів, а також вартості товарів, транспортних засобів.
Такий протокол вилучення має відповідати вимогам визначеним наказом Міністерства фінансів України №652 від 31.05.2012р.

Відповідно до ст 41 Коснтитуції України, право власноссті захищається і ніхто не законно не може бути її позбвалений або обмежено її використання.

при цьому  незаконність обмежння права передабчає як правову підставу та і порядок вчинення вилучення авто.

Тому, варто оскаржувати вилучення авто.

автор
юрист Іван Цебак
03 02 2014

авто на іноземних номерах 

порушення митних правил 

авто на іноземних номерах - відповідь митниці





Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Що робити, якщо біля житлового будинку будують багатоповерховий будинок ???

Якими нормами регулюються розташування багатоповерхівок біля приватного сектору, звичайного житлового будинку?    Згідно зі ст. 5 Закону України «Про основи містобудування» при здійсненні містобудівної діяльності повинні враховуватися законні інтереси та вимоги власників або користувачів земельних ділянок та будівель, що оточують ділянку забудови.    Відповідно, п. 3.13 державних будівельних норм ДБН 360-92** «Планування і забудова міських і сільських поселень», відстань між житловими будинками, житловими і громадськими, а також між виробничими будинками треба приймати на основі розрахунків інсоляції та освітленості відповідно до встановлених норм та протипожежних вимог.    Між довгими сторонами житлових будинків заввишки  2-3 поверхи  треба приймати відстані (побутові розриви)  не менше 15 м , заввишки  4 поверхи і більше - 20 м , між  довгими сторонами і торцями з вікнами із житлових кімнат цих будинків - не менше 15 м.     У випадку розміщення 9-16-поверхових будинків сум

Порушення митних правил за новим Митним кодексом

Не минуло і року часу дії Митного кодексу України (почав діяти 01 06 2012 року), а громадяни та субєкти господарювання (фірми) вже відчули на собі "тягар" нових штрафів. Митні органи звітують про перевиконання в частині стягнення штрафів  і тим самим заповнють бюджет  України (так як сового часу це робили ДАІшники), у деяких випадках в цьому допомагають і судим, які на підстві складених протоколів митних органів виносять совї рішення. Проте давайте більш детально розглянемо процедуру штрафування. Глава 68 митного кодексу України  - Види порушень митних правил та відповідальність за такі правопорушення - регулює види порушента та відповідальність за них. Отже, митний кодекс встановив такі види порушень митних правил: - Стаття 468. Порушення режиму зони митного контролю, - Стаття 469. Неправомірні операції з товарами, митне оформлення яких не закінчено, або з товарами, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем., - Стаття 470. Недоставлення товар

Антикорупційна політика

Антикорупційне законодавство вже досить давно має суттєвий вплив на бізнес у світі. Особливо ж після прийняття Закону США «Про корупцію за кордоном» (FCPA) та Закону Великобританії «Про хабарництво» (Bribery Act), що визначили нову тенденцію до боротьби з хабарництвом на національному рівні, що часом виходить за межі кордонів відповідних держав та суттєво розвинули практику застосування процедур compliance . Серед міжнародного законодавства можна виділити: Конвенцію ООН проти корупції (2003 р.); Кримінальну Конвенцію Ради Європи про боротьбу з корупцією (1999 р.), Цивільну Конвенцію Ради Європи про боротьбу з корупцією (1999 р.), Двадцять принципів боротьби з корупцією (1997 р.), Модельний кодекс поведінки для державних службовців (2000 р.), Єдині правила протидії корупції при фінансуванні політичних партій та виборчих кампаній (2003 р.). Особливу увагу боротьбі з корупцією приділяє і Європейський Союз (Комюніке Європейської комісії від 28 травня 2003 р. щодо комплексної політики Єв