Перейти до основного вмісту

Відшкодування шкоди завданої пацієнтові лікарем

Чесно кажучи впереше починаю писати статю і не знаю із чого розпочати.
Моя близька людина була "за волосину" від отримання не належної медичної (лікарської) допомоги.
В період лікування цієї людини в Україні і пізніше за кордоном я особисто був свідком багатьох випадків коли лікарі із українських лікарень завдавали  пацієнтам такої шкоди, що наслідком було каліцтво чи смерть (в залежності від випадку).

Коли завершилась активна фаза лікування моєї близької людини і я мав можливість поглянути на ситуацію майже без емоцій, я вирішив здійснити попередній юридичний огляд правовідносин щодо завдання шкоди поцієнтові лікарем.

Розпочав із Інтернету. Просто ввів пошук і знайшов кілька цікавих статтей, викладу ссилки можливо хтось буде бажати почитати.

Як довести вину медиків.

Особливості відшкодування шкоди, заподіяної пацієнтові невдалим медичним втручанням

Актуальні правові питання здійснення лікарської діяльності

Цивільно-правова відповідальність лікувально-профілактичних закладів

Як довести вину медикiв при наданнi неякiсної медичної допомоги

Більшість авторів статтей посилаються на ст. 22, 23 ЦК (загальні норми по шкоді та моральній шкоді) ,ст. 1066 ЦК (загальна норма по деліктах) в деяких випадках розглядають випадки із застосуванням Кримінального кодексу (якщо обсатвини свідчать про злочин), беруть до уваги Постанову пленуму ВСУ про моральну шкоду.
На цьому впринципі все, бо посилання на інші під законні акти є допоміжне і змінне в залежності від розгляду справи.

Проте нажаль ніхто не став аналізувати міжнародних договорів, які ратифікувала України (визнала частиною українського законодаства), нормативів міжнародних оргнізацій, практики ЄСПЛ.

Для прикладу даю ссилки для міжнародні документи двох авторитетних міжнародних організацій.

Міжнародні документи Всесвітньої медичної асоціації

Міжнародні документи Всесвітньої організації охорони здоровя 

Перечитуючи положення цих міжнародних документів, мені стало зрозуміло чому коли закордонні лікарі приступали до лікування мені тричі в різні дні пояснювали все що буде при лікуванні, що будуть робити, для чого, які можуть бути ускладення, які є ризики і тому подібно, а вже після цього мені давали підписувати документи.
Якщо лікарі чогось не знали то вони так і казали що не знають і  що вивчають проблему, відкрито говорили де є проблеми і із здоровям і як планують їх вирішувати.

Можна все "списувати" що там закордном кращі зарплати лікарів, що там краща апаратура, що там кращі лікарні і тд, але проблема в самих людях.
Я пропоную допомогти нам (пацієнтам) змінитись в кращу сторону лікарям, навіть якщо для цього треба відкласти все і почати допомагати.
Можна їм щось порадити, можна їх просити або вимагати, а можна їх приятгувати до відповідальності за їх помилки в роботі.
Я особисто знаю багатьох українських лікарів, які є міжнародного рівня спеціалістами, але набагато більше є лікарів, які нажаль інколи замість лікування шкодять здоровю пацієнта.



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Що робити, якщо біля житлового будинку будують багатоповерховий будинок ???

Якими нормами регулюються розташування багатоповерхівок біля приватного сектору, звичайного житлового будинку?    Згідно зі ст. 5 Закону України «Про основи містобудування» при здійсненні містобудівної діяльності повинні враховуватися законні інтереси та вимоги власників або користувачів земельних ділянок та будівель, що оточують ділянку забудови.    Відповідно, п. 3.13 державних будівельних норм ДБН 360-92** «Планування і забудова міських і сільських поселень», відстань між житловими будинками, житловими і громадськими, а також між виробничими будинками треба приймати на основі розрахунків інсоляції та освітленості відповідно до встановлених норм та протипожежних вимог.    Між довгими сторонами житлових будинків заввишки  2-3 поверхи  треба приймати відстані (побутові розриви)  не менше 15 м , заввишки  4 поверхи і більше - 20 м , між  довгими сторонами і торцями з вікнами із житлових кімнат цих будинків - не менше 15 м.     У випадку розміщення 9-16-поверхових будинків сум

Порушення митних правил за новим Митним кодексом

Не минуло і року часу дії Митного кодексу України (почав діяти 01 06 2012 року), а громадяни та субєкти господарювання (фірми) вже відчули на собі "тягар" нових штрафів. Митні органи звітують про перевиконання в частині стягнення штрафів  і тим самим заповнють бюджет  України (так як сового часу це робили ДАІшники), у деяких випадках в цьому допомагають і судим, які на підстві складених протоколів митних органів виносять совї рішення. Проте давайте більш детально розглянемо процедуру штрафування. Глава 68 митного кодексу України  - Види порушень митних правил та відповідальність за такі правопорушення - регулює види порушента та відповідальність за них. Отже, митний кодекс встановив такі види порушень митних правил: - Стаття 468. Порушення режиму зони митного контролю, - Стаття 469. Неправомірні операції з товарами, митне оформлення яких не закінчено, або з товарами, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем., - Стаття 470. Недоставлення товар

Антикорупційна політика

Антикорупційне законодавство вже досить давно має суттєвий вплив на бізнес у світі. Особливо ж після прийняття Закону США «Про корупцію за кордоном» (FCPA) та Закону Великобританії «Про хабарництво» (Bribery Act), що визначили нову тенденцію до боротьби з хабарництвом на національному рівні, що часом виходить за межі кордонів відповідних держав та суттєво розвинули практику застосування процедур compliance . Серед міжнародного законодавства можна виділити: Конвенцію ООН проти корупції (2003 р.); Кримінальну Конвенцію Ради Європи про боротьбу з корупцією (1999 р.), Цивільну Конвенцію Ради Європи про боротьбу з корупцією (1999 р.), Двадцять принципів боротьби з корупцією (1997 р.), Модельний кодекс поведінки для державних службовців (2000 р.), Єдині правила протидії корупції при фінансуванні політичних партій та виборчих кампаній (2003 р.). Особливу увагу боротьбі з корупцією приділяє і Європейський Союз (Комюніке Європейської комісії від 28 травня 2003 р. щодо комплексної політики Єв