Перейти до основного вмісту

Юридичні тонкощі Стартапу (Хайтек-стартап)

У період кризи багато осіб пробують свої сили для розвитку власного бізнесу. Бувають особи, що обєднуються із однодумцями і відкривають стартапи.

Старта́п или старта́п-компа́ния (от англ. start-up — запускать) — компания с короткой историей операционной деятельности. Как правило, такие компании созданы недавно и находятся в стадии развития или исследования перспективных рынков. Термин стартап стал популярным во времена пузыря доткомов, когда было создано большое количество интернет-компаний. Новые проекты в отраслях высоких технологий часто называют хайтек-стартап. Термин стартап применяется для всех отраслей экономики. На примере сферы информационных технологий и интернет-проектов, ИТ-стартапами называют новые компании, только появляющиеся или планируемые к созданию. ИТ-стартапы не привязаны к агрессивным маркетинговым и пиар-методам, направленным на быструю раскрутку фирмы. ИТ-стартапы могут создаваться на длительный срок и с большим сроком выхода на рынок (к примеру, создание продукта в течение двух лет и только после этого выход на рынок и продвижение). (за даними Вікіпедії)

Для осіб, які працюють самостійно для початку діяльності рекомендовано зареєструватись ФО-П (фізична особа підприємець) та обрати систему оподаткування. Ці особи інколи вважають себе фрілансерами. Як правило вони виконують роботу самостійно під конкретного замовиника.

Читайте детально статтю "Фрілансер: оподаткування доходів"

Для осіб, які вирішили обєднатись і створити компанію (стартап) варто також мати на увазі ряд юридичних тонкощей (формальності). Як правило стартапівці на практиці на початку діяльності не приділяють увагу формальностями, а коли виникають проблеми то їх вирішення у правовому полі займає багато часу, коштів, а інколи і частину компанії стартапу.

Класичним прикладом для своїх клієнтів я наводжу фільм "Соціальна мережа" (фільм про фейсбук) коли один із засновнинків маніпулюючи нормами корпоративного права зводить частку свого партнера факточно до 0%, а від так і дохід від діяльності стартапу для цього засновника становитиме 0.

І так поговоримо про мінімальний пакет формальностей (юридичних вимог).
1/ реєстрація компанії - як правило ТзОВ, при оформлені статуту варто детально опистаи права і обовязки власників ТОВ, повноваження директора, спосіб прийняття рішення і чітко розподілити повноваження.
2/ вибрати оптимальну податкову модель,
3/ при наявності найманих працівників - необхідно укладати трудові договори (в яки передбачити крім вимог визначених трудовим законодавтвом, вимоги до права на обєкти інтелектуальної власності, врегулювати режим не розголошення комерційної та конфіденційної таємниці).
4/ створити в т.ч. і правову основу захисту комерційної та конфіденційної таємниці,
5/ налагодити документо оборот (замовити типові договори для роботи із контрагентами, створити систему обліку і зберігання важливх документів (договорів, актів, накладних, наказів, тощо).

Цей передік можна ще деталізуватиі продовжити, але цього мінімуму має бути достатньо.

Варто не основні процеси передати на аутсорсинг (залучити спеціалістів із сторони на основі договору), як правило це будуть: юрист, бухгалтер, кадровик.

Бажаю Вам успіху та досягнення поставлених цілей.

автор
юрист Іван Цебак







Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Що робити, якщо біля житлового будинку будують багатоповерховий будинок ???

Якими нормами регулюються розташування багатоповерхівок біля приватного сектору, звичайного житлового будинку?    Згідно зі ст. 5 Закону України «Про основи містобудування» при здійсненні містобудівної діяльності повинні враховуватися законні інтереси та вимоги власників або користувачів земельних ділянок та будівель, що оточують ділянку забудови.    Відповідно, п. 3.13 державних будівельних норм ДБН 360-92** «Планування і забудова міських і сільських поселень», відстань між житловими будинками, житловими і громадськими, а також між виробничими будинками треба приймати на основі розрахунків інсоляції та освітленості відповідно до встановлених норм та протипожежних вимог.    Між довгими сторонами житлових будинків заввишки  2-3 поверхи  треба приймати відстані (побутові розриви)  не менше 15 м , заввишки  4 поверхи і більше - 20 м , між  довгими сторонами і торцями з вікнами із житлових кімнат цих будинків - не менше 15 м. ...

Порушення митних правил за новим Митним кодексом

Не минуло і року часу дії Митного кодексу України (почав діяти 01 06 2012 року), а громадяни та субєкти господарювання (фірми) вже відчули на собі "тягар" нових штрафів. Митні органи звітують про перевиконання в частині стягнення штрафів  і тим самим заповнють бюджет  України (так як сового часу це робили ДАІшники), у деяких випадках в цьому допомагають і судим, які на підстві складених протоколів митних органів виносять совї рішення. Проте давайте більш детально розглянемо процедуру штрафування. Глава 68 митного кодексу України  - Види порушень митних правил та відповідальність за такі правопорушення - регулює види порушента та відповідальність за них. Отже, митний кодекс встановив такі види порушень митних правил: - Стаття 468. Порушення режиму зони митного контролю, - Стаття 469. Неправомірні операції з товарами, митне оформлення яких не закінчено, або з товарами, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем., - Стаття 470. Недоставлення т...

Зміни законодавства у державній реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців

07 квітня 2011 року Верховна  рада України прийняла законопроект 7516 . Цим законопроектом відміняється видача свідоцтв про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців. Також відбулися позитивні зміни в частині видачі виписки та нотаріального посвідчення установчих документів юридичної особи. До прийняття законопроекту 7516 виписка видавалась на строк 30 календарних днів, вартість виписки - 17,00 грн. Законопроект 7516 - відмінив строк дії виписки (вона видається безстроково, або до внесення відповідних змін в Єдиний державний реєстр), видається безкоштовно. Вагомим плюсом є - безстроковість, адже витрати часу були найбільш обтяжуючі в даному випадку. ФОП Цебак І.С. надає юридичні послуги щодо державної реєстрації юридичних осіб , підготовки установчих документів, зміни установчих документів, інші послуги щодо державної реєстрації/перереєстрації юридичних осіб.