Перейти до основного вмісту

Антикорупційна політика. Учасники тендерів (державних закупівель).

 14.10.2014 року Верховна рада України прийняла ряд законів, що суттєво змінили антикорупційне законодавство України.
Було внесено зміни до Кримінального кодексу, зокрема ст. 45 визначила перелік  корупційних злочинів,  Внесено цілу главу до Кодексу про Адміністративні правопорушення, якою визначено перелік адміністративних корупційних проступків та покарання за них.
Було прийнято закони: "Про запобігання корупції»,  «Про національне
антикорупційне бюро України»,  «Про засади державної антикорупційної політики в Україні».

В законі   «Про засади державної антикорупційної політики в Україні» визначено основі сфери корупції та методи їх подолання.
В законі   «Про національне антикорупційне бюро України» фактично створено новий правоохоронний орган по боротьбі зі корупцією, надано йому значні  повноваження.
В законі "Про запобігання корупції» визначено напрями боротьби із корупцією.

У ст. 3 цього закону описано на кого поширюється цей закон (хто є суб'єктом корупції ):
пункт: 3) особи, які постійно або тимчасово обіймають посади, пов’язані з виконанням організаційно- розпорядчих чи адміністративно-господарських обов’язків, або спеціально уповноважені на виконання таких обов’язків у юридичних особах приватного права незалежно від організаційно-правової форми, а також інші особи, які не є службовими особами та перебувають з підприємствами, установами, організаціями в трудових відносинах, - у випадках, передбачених цим Законом.
Фактично директор, його заступник, головний бухгалтер, керівник цеху (підрозділу), будь як особа, що має організаційно-
розпорядчі чи адміністративно-господарські повноваження  може бути корупціонером.

Цілий 10 розділ закону "Про запобігання корупції» визначає методи по боротьбі із корупцією у юридичних особах приватного права.
У ст. 62 закону "Про запобігання корупції» визначено перелік випереджувальних дій щодо корупції, а саме:
  1. Антикорупційною програмою юридичної особи є комплекс правил, стандартів і процедур
щодо виявлення, протидії та запобігання корупції у діяльності юридичної особи.
2. В обов’язковому порядку антикорупційна програма затверджується керівниками:
1) державних, комунальних підприємств, господарських товариств (у яких державна або
комунальна частка перевищує 50 відсотків), де середньооблікова чисельність працюючих за звітний (фінансовий) рік перевищує п’ятдесят осіб, а обсяг валового доходу від реалізації продукції (робіт, послуг) за цей період перевищує сімдесят мільйонів гривень;
2) юридичних осіб, які є учасниками попередньої кваліфікації, учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону України "Про здійснення державних закупівель".


У розумінні Закону України "Про здійснення державних закупівель" (стаття 1):
пункт:  30) учасник попередньої кваліфікації - фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, юридична особа (резидент або нерезидент), яка письмово підтвердила намір взяти участь у попередній кваліфікації та/або подала кваліфікаційну пропозицію;

пункт: 31) учасник процедури закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, юридична особа (резидент або нерезидент), яка письмово підтвердила намір взяти участь у процедурі закупівлі та/або подала пропозицію конкурсних торгів, або цінову пропозицію, або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі;

Від так стає, зрозумілим, хто обов'язково має виконувати вимоги закону "Про запобігання корупції». На жаль, не має можливості  в цій статті описати повністю новели антикорупційного законодавства, але кому цікаво запрошую переглянути брошуру: "Антикорупційна політика".

автор,
юрист Іван Цебак



Популярні дописи з цього блогу

Запит податкової про надання інформації. Що робити ???

В Україні ніби-то за вказівкою Уряду ("Гнати в шию перевіряючих " - автор А.Яценюк) зменшилась кількість перевірок, але все таки чесні підприємці отримують незаконні запити податової, зустрічають перевіряючих.

Що робити, якщо ваше підприємство отримало "черговий" ,"законний" запит податкової про надання документів та інформації.
З однієї сторони не надання відповіді є підставою для позапланової перевірки п. 78.1.1. ст. 78 ПКУ, але з другої сторони надання відповіді, документів та інформації не є гарантією, що перевірки не буде.

В перше чергу звертаємо увагу на наявність підпису (оригіналу не факсиміле) та посади, особи що підписала; наявність печатки.

В другу чергу розуміємо, що запит маємо отримати по пошті на податкову адресу або під розписку ,а від так факси, мейли тощо не є належно отримані.

Якщо дотримано 1 і 2 умова, то дивимось на суть запиту, та беремо до уваги вступ, до цієї статті, про 99%  можливості (гарантії) первірки.
Розуміємо, що можемо п…

Автомобіль на іноземних номерах

Сьогодні дедалі частіше на вулицях України можна побачити автомобілі на іноземних номерах (польські, чеські, литовські, латвійські, німецькі, голандські і так далі).
Невже дійсно так багато іноземців прибувають до України на своїх авто?
Насправді 90% таких автомобілів належать українцям, які на законних підставах  володіють та використовують даний автомобіль в Україні.
Чому так склалось, що так багато українців використовують авто на іноземних номерах?
У нас в Україні авто дорогі, чому ? на перший погляд всі знають чому, але якщо точно і детально, то ніхто не знає, і я також не до кінця розумію, чому авто яке коштує в ЄС 10 тис. євро у нас коштує 14 -15 тис. євро. Але факт є фактом. Із уживаними авто, ще гірше, у ЄС вони у двічі а то і тричі дешевші а ніж їх аналоги в Україні.
Пригнати авто із ЄС і розмитнити авто також справа не дешева, крім цього до авто є ряд вимог.

Тому українці знайшли "можливість" купувати авто у ЄС, не розмитнювати його і при цьому на законних підста…

Порушення митних правил за новим Митним кодексом

Не минуло і року часу дії Митного кодексу України (почав діяти 01 06 2012 року), а громадяни та субєкти господарювання (фірми) вже відчули на собі "тягар" нових штрафів.
Митні органи звітують про перевиконання в частині стягнення штрафів  і тим самим заповнють бюджет  України (так як сового часу це робили ДАІшники), у деяких випадках в цьому допомагають і судим, які на підстві складених протоколів митних органів виносять совї рішення.

Проте давайте більш детально розглянемо процедуру штрафування.

Глава 68 митного кодексу України  - Види порушень митних правил та відповідальність за такі правопорушення - регулює види порушента та відповідальність за них.

Отже, митний кодекс встановив такі види порушень митних правил:

- Стаття 468. Порушення режиму зони митного контролю,
- Стаття 469. Неправомірні операції з товарами, митне оформлення яких не закінчено, або з товарами, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем.,
- Стаття 470. Недоставлення товарів, транспо…