Перейти до основного вмісту

Антикорупційне законодавство: зміни та нові тенденції

26 жовтня 2014 року, набрав чинності новий антикорупційний закон – Закон України «Про запобігання корупції» № 1700-VII від 14.10.2014 р. Через шість місяців з дня набрання чинності (вже з 27 квітня 2015 р.) Закон буде введено в дію.
Згідно з положеннями нового антикорупційного закону передбачено значну кількість нововведень, включаючи оновлення понятійного апарату, запровадження принципово нових підходів до нормативного регулювання питань щодо отримання подарунків та пожертв, врегулювання конфліктів інтересів, вчинення інших заходів, направлених на запобігання корупції.
Законодавство про запобігання корупції  поширюється на всі юридичні особи не залежно від форми власності (приватна, державна чи комунальна ).  Посадові особи, що мають розпорядчі,  організаційні функції (для прикладу такі особи це не лише директор та бухгалтер,  а й керівник відділу,  який має повноваження приймати рішення щодо закупки або продажу товару, тощо), можуть притягувати до відповідальності за корупційне діяння.  З огляду цього закону та можливості корупції,  юридичні особи повинні мати антикорупційного політику (деталі нижче).
З огляду на такі зміни до моменту введення в дію нового антикорупційного закону (тобто до 27 квітня 2015 р.) компанії, що беруть участь у тендерах (стаття 62 Закону України «Про запобігання корупції»), зобов'язані  створити свої внутрішні процедури, політики, інструкції, типові документи у сфері Антикорпційної політики та благодійництва.
У внутрішніх процедурах та документах компанії, що беруть участь у тендерах, серед іншого, мають врахувати такі ключові зміни антикорупційного законодавства України:
  • Запровадження нових підходів до підстав заборони одержання подарунків та підстав виникнення конфлікту інтересів.
  • Введення нових вартісних лімітів дозволених до одержання подарунків.
  • Скасування обмежень в одержанні пожертв.
  • Введення обов’язку керівників, засновників (учасників) усіх без винятку юридичних осіб щодо запровадження заходів регулярної оцінки корупційних ризиків та заходів протидії корупції.
  • Введення обов’язку керівників юридичних осіб, які приймають участь у процедурах державних закупівель, щодо:
  • затвердження Антикорупційної програми юридичної особи (комплексу правил, стандартів, процедур щодо виявлення, протидії та запобігання корупції у діяльності юридичних осіб);
  • внесення змін до трудових договорів (а за бажанням юридичної особи - й до інших договорів, що укладаються);
  • внесення змін до правил внутрішнього трудового розпорядку;
  • запровадження посади Уповноваженого з антикорупційної програми та призначення відповідної особи.
З огляду на наведене, команда правників та експертів у сфері державних закупівель пропонує допомогу у здійсненні заходів з приведення внутрішніх документів та процесів у відповідність до нових законодавчих вимог.
автор

Популярні дописи з цього блогу

Запит податкової про надання інформації. Що робити ???

В Україні ніби-то за вказівкою Уряду ("Гнати в шию перевіряючих " - автор А.Яценюк) зменшилась кількість перевірок, але все таки чесні підприємці отримують незаконні запити податової, зустрічають перевіряючих.

Що робити, якщо ваше підприємство отримало "черговий" ,"законний" запит податкової про надання документів та інформації.
З однієї сторони не надання відповіді є підставою для позапланової перевірки п. 78.1.1. ст. 78 ПКУ, але з другої сторони надання відповіді, документів та інформації не є гарантією, що перевірки не буде.

В перше чергу звертаємо увагу на наявність підпису (оригіналу не факсиміле) та посади, особи що підписала; наявність печатки.

В другу чергу розуміємо, що запит маємо отримати по пошті на податкову адресу або під розписку ,а від так факси, мейли тощо не є належно отримані.

Якщо дотримано 1 і 2 умова, то дивимось на суть запиту, та беремо до уваги вступ, до цієї статті, про 99%  можливості (гарантії) первірки.
Розуміємо, що можемо п…

Автомобіль на іноземних номерах

Сьогодні дедалі частіше на вулицях України можна побачити автомобілі на іноземних номерах (польські, чеські, литовські, латвійські, німецькі, голандські і так далі).
Невже дійсно так багато іноземців прибувають до України на своїх авто?
Насправді 90% таких автомобілів належать українцям, які на законних підставах  володіють та використовують даний автомобіль в Україні.
Чому так склалось, що так багато українців використовують авто на іноземних номерах?
У нас в Україні авто дорогі, чому ? на перший погляд всі знають чому, але якщо точно і детально, то ніхто не знає, і я також не до кінця розумію, чому авто яке коштує в ЄС 10 тис. євро у нас коштує 14 -15 тис. євро. Але факт є фактом. Із уживаними авто, ще гірше, у ЄС вони у двічі а то і тричі дешевші а ніж їх аналоги в Україні.
Пригнати авто із ЄС і розмитнити авто також справа не дешева, крім цього до авто є ряд вимог.

Тому українці знайшли "можливість" купувати авто у ЄС, не розмитнювати його і при цьому на законних підста…

Порушення митних правил за новим Митним кодексом

Не минуло і року часу дії Митного кодексу України (почав діяти 01 06 2012 року), а громадяни та субєкти господарювання (фірми) вже відчули на собі "тягар" нових штрафів.
Митні органи звітують про перевиконання в частині стягнення штрафів  і тим самим заповнють бюджет  України (так як сового часу це робили ДАІшники), у деяких випадках в цьому допомагають і судим, які на підстві складених протоколів митних органів виносять совї рішення.

Проте давайте більш детально розглянемо процедуру штрафування.

Глава 68 митного кодексу України  - Види порушень митних правил та відповідальність за такі правопорушення - регулює види порушента та відповідальність за них.

Отже, митний кодекс встановив такі види порушень митних правил:

- Стаття 468. Порушення режиму зони митного контролю,
- Стаття 469. Неправомірні операції з товарами, митне оформлення яких не закінчено, або з товарами, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем.,
- Стаття 470. Недоставлення товарів, транспо…