Перейти до основного вмісту

Держлікслужба України пропонує запровадити норму пішохідної доступності для аптек


Із повідомлення розміщеного на сайті ДСЛЗ, Державна служба України з лікарських засобів ініціює запровадження змін до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами.
Зокрема, пропонується запровадити норму пішохідної доступності між аптечними закладами.
Згідно запопонованих змін, норма пішохідної доступності між аптеками у містах повинна бути не менше 300 - 400 метрів у містах з населенням від 1 млн. і більше, а також 600 - 700 метрів у містах з населенням до 1 млн. чоловік.
Запровадження норми пішохідної доступності стабілізує діяльність аптечних закладів, сприятиме збільшенню оборотних коштів аптеки. Це, зі свого боку, надасть аптеці можливість розширити асортимент лікарських засобів, в першу чергу за рахунок збільшення кількості недорогих ліків. Тобто, аптекар зможе запропонувати споживачеві більш широкий вибір лікарських засобів.
Розширення асортименту за рахунок, в тому числі, низьковартісних ліків, сприятиме збільшенню фізичної і цінової доступності лікарських засобів та покращенню надання фармацевтичної послуги.
На нашу думку, такі норми у підзаконному акті будуть суперечити нормам законів, зокрема Госоподарському Кодексу, закону України про захист економічної конкуренції.
Відповідно до ст. 6 ГК Загальними принципами господарювання в Україні є: забезпечення економічної багатоманітності та рівний захист державою усіх суб'єктів господарюваннясвобода підприємницької діяльності у межах, визначених законом; обмеження державного регулювання економічних процесів у зв'язку з необхідністю забезпечення соціальної спрямованості економіки, добросовісної конкуренції у підприємництві, екологічного захисту населення, захисту прав споживачів та безпеки суспільства і держави.
Відповідно до закону про захист економічної конкуренції: 
економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.
Таким чином ДСЛЗ порушуючи два закони має на меті усунути конкуренцію на ринку роздрібної торгівлі ЛЗ, а як відомо конкуренція це благо, привілей споживача.
Виникає питання для кого, в чиїх інтересах діє ДСЛЗ ? Як бути із аптеками які вже на даний момент не дотримуютьмя цих відстаней? Як вибирати аптека які необхідно закривати ?



  

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Що робити, якщо біля житлового будинку будують багатоповерховий будинок ???

Якими нормами регулюються розташування багатоповерхівок біля приватного сектору, звичайного житлового будинку?    Згідно зі ст. 5 Закону України «Про основи містобудування» при здійсненні містобудівної діяльності повинні враховуватися законні інтереси та вимоги власників або користувачів земельних ділянок та будівель, що оточують ділянку забудови.    Відповідно, п. 3.13 державних будівельних норм ДБН 360-92** «Планування і забудова міських і сільських поселень», відстань між житловими будинками, житловими і громадськими, а також між виробничими будинками треба приймати на основі розрахунків інсоляції та освітленості відповідно до встановлених норм та протипожежних вимог.    Між довгими сторонами житлових будинків заввишки  2-3 поверхи  треба приймати відстані (побутові розриви)  не менше 15 м , заввишки  4 поверхи і більше - 20 м , між  довгими сторонами і торцями з вікнами із житлових кімнат цих будинків - не менше 15 м.     У випадку розміщення 9-16-поверхових будинків сум

Порушення митних правил за новим Митним кодексом

Не минуло і року часу дії Митного кодексу України (почав діяти 01 06 2012 року), а громадяни та субєкти господарювання (фірми) вже відчули на собі "тягар" нових штрафів. Митні органи звітують про перевиконання в частині стягнення штрафів  і тим самим заповнють бюджет  України (так як сового часу це робили ДАІшники), у деяких випадках в цьому допомагають і судим, які на підстві складених протоколів митних органів виносять совї рішення. Проте давайте більш детально розглянемо процедуру штрафування. Глава 68 митного кодексу України  - Види порушень митних правил та відповідальність за такі правопорушення - регулює види порушента та відповідальність за них. Отже, митний кодекс встановив такі види порушень митних правил: - Стаття 468. Порушення режиму зони митного контролю, - Стаття 469. Неправомірні операції з товарами, митне оформлення яких не закінчено, або з товарами, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем., - Стаття 470. Недоставлення товар

Антикорупційна політика

Антикорупційне законодавство вже досить давно має суттєвий вплив на бізнес у світі. Особливо ж після прийняття Закону США «Про корупцію за кордоном» (FCPA) та Закону Великобританії «Про хабарництво» (Bribery Act), що визначили нову тенденцію до боротьби з хабарництвом на національному рівні, що часом виходить за межі кордонів відповідних держав та суттєво розвинули практику застосування процедур compliance . Серед міжнародного законодавства можна виділити: Конвенцію ООН проти корупції (2003 р.); Кримінальну Конвенцію Ради Європи про боротьбу з корупцією (1999 р.), Цивільну Конвенцію Ради Європи про боротьбу з корупцією (1999 р.), Двадцять принципів боротьби з корупцією (1997 р.), Модельний кодекс поведінки для державних службовців (2000 р.), Єдині правила протидії корупції при фінансуванні політичних партій та виборчих кампаній (2003 р.). Особливу увагу боротьбі з корупцією приділяє і Європейський Союз (Комюніке Європейської комісії від 28 травня 2003 р. щодо комплексної політики Єв