Перейти до основного вмісту

Зміни у правовому регулюванні франчайзингу (комерційної концесії)

Одним із способів ведення (розширення) бізнесу є продаж (розповсюдження) франшизи.
На даний час багато відомих бізнесів, у межах України чи її окремих регіонів, здійснюють продажу франшизи. (відомі автору - “Нова пошта”, “Наш край”, “Шипшина“ та інші)
Для осіб, що придбавають франшизу, це шанс та допомога розвинути самостійний бізнес у структурі існуючого, і багато інших переваг.

Необхідно відразу зрозуміти, що у законодавчому регулюванні України не має терміну “франчайзинг” (це поняття запозичене із закордону). Для вірного укладення договору та в майбутньому застосування законів України необхідно застосовувати поняття визначені законом України - термін “комерційна концесія” (Глава 76 Цивільного кодексу, зокрема стаття 1115).
При цьому необхідно зрозуміти, що норми Глави 40 Господарського кодексу “Концесії” лише частково співпадають по назві, але по змісту та суті це дуже різні речі, а тому не підлягають до застосування у цих правовідносинах франчайзингу (комерційної концесії).

У лютому 2015 року було прийнято закон “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)” №191-19. Цим законом суттєво спрощено укладення договорів комерційної концесії, оскільки відмінено їх державну реєстрацію.
Якщо такі договори укладались із іноземцями, то як правило їх укладали за законами іншої держави (не України) або якщо і за законами України, то була можливість державної реєстрації договору в іноземній державі (оскільки за кордоном франчайзинг суттєво розвинений), а бюрократії мало.
Український франчайзинг не був розвинений, а формальна вимога державної реєстрації договору, при цьому, що жодний державний орган не мав повноважень на їх реєстрації, фактчино стримувала розвиток франчайзингу.
Юристи як правило складали декілька договорів (ліцензійний договір, договір купівлі продажу товарів, або послуг, договір про співпрацю, договір про нерозголошення комерційної таємниці)  з метою встановлення фактично відносин франчайзингу, але із обходом формальних вимог закону. Оскільки не дотримання вимог закону ставило під сумнів укладений договір.
На даний момент потреба укладати декілька договорів відпала, але потреба у підготовці якісних, відповідних вимогам закону договорів комерційної концесії (франчайзингу) є актуальною.

Інші статті на цю тему:

Правові (юридичні) аспекти при укладенні договору франчайзингу (комерційної концесії)


    Система договорів для франчайзингу



автор юрист
Іван Цебак

Популярні дописи з цього блогу

Запит податкової про надання інформації. Що робити ???

В Україні ніби-то за вказівкою Уряду ("Гнати в шию перевіряючих " - автор А.Яценюк) зменшилась кількість перевірок, але все таки чесні підприємці отримують незаконні запити податової, зустрічають перевіряючих.

Що робити, якщо ваше підприємство отримало "черговий" ,"законний" запит податкової про надання документів та інформації.
З однієї сторони не надання відповіді є підставою для позапланової перевірки п. 78.1.1. ст. 78 ПКУ, але з другої сторони надання відповіді, документів та інформації не є гарантією, що перевірки не буде.

В перше чергу звертаємо увагу на наявність підпису (оригіналу не факсиміле) та посади, особи що підписала; наявність печатки.

В другу чергу розуміємо, що запит маємо отримати по пошті на податкову адресу або під розписку ,а від так факси, мейли тощо не є належно отримані.

Якщо дотримано 1 і 2 умова, то дивимось на суть запиту, та беремо до уваги вступ, до цієї статті, про 99%  можливості (гарантії) первірки.
Розуміємо, що можемо п…

Автомобіль на іноземних номерах

Сьогодні дедалі частіше на вулицях України можна побачити автомобілі на іноземних номерах (польські, чеські, литовські, латвійські, німецькі, голандські і так далі).
Невже дійсно так багато іноземців прибувають до України на своїх авто?
Насправді 90% таких автомобілів належать українцям, які на законних підставах  володіють та використовують даний автомобіль в Україні.
Чому так склалось, що так багато українців використовують авто на іноземних номерах?
У нас в Україні авто дорогі, чому ? на перший погляд всі знають чому, але якщо точно і детально, то ніхто не знає, і я також не до кінця розумію, чому авто яке коштує в ЄС 10 тис. євро у нас коштує 14 -15 тис. євро. Але факт є фактом. Із уживаними авто, ще гірше, у ЄС вони у двічі а то і тричі дешевші а ніж їх аналоги в Україні.
Пригнати авто із ЄС і розмитнити авто також справа не дешева, крім цього до авто є ряд вимог.

Тому українці знайшли "можливість" купувати авто у ЄС, не розмитнювати його і при цьому на законних підста…

Порушення митних правил за новим Митним кодексом

Не минуло і року часу дії Митного кодексу України (почав діяти 01 06 2012 року), а громадяни та субєкти господарювання (фірми) вже відчули на собі "тягар" нових штрафів.
Митні органи звітують про перевиконання в частині стягнення штрафів  і тим самим заповнють бюджет  України (так як сового часу це робили ДАІшники), у деяких випадках в цьому допомагають і судим, які на підстві складених протоколів митних органів виносять совї рішення.

Проте давайте більш детально розглянемо процедуру штрафування.

Глава 68 митного кодексу України  - Види порушень митних правил та відповідальність за такі правопорушення - регулює види порушента та відповідальність за них.

Отже, митний кодекс встановив такі види порушень митних правил:

- Стаття 468. Порушення режиму зони митного контролю,
- Стаття 469. Неправомірні операції з товарами, митне оформлення яких не закінчено, або з товарами, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем.,
- Стаття 470. Недоставлення товарів, транспо…